ماشینهای الکترونیکی از سال ۱۸۳۲ تا به امروز در مدلهای مختلف روانه بازار شده و توانستهاند نیاز بسیاری از افراد را برطرف کنند؛ در اینجا به تشریح نکات و ویژگیهای منحصر به فرد این ماشینها میپردازیم.
اولین ماشین الکترونیکی چه زمانی ساخته شد؟
اولین ماشین برقی سال ۱۸۳۲ توسط یک مخترع انگلیسی ساخته شد؛ ماشینی که هدف خود را کاهش آلودگیهای محیط زیست و آسان کردن حمل و نقل اعلام کرده بود.
در بازه زمانی قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم ماشینهای الکترونیکی بیشترین تقاضای خرید را داشتند و به دلیل آسانی حرکت و راحتی زیادی که داشتند هزاران نمونه از این نوع ماشینها فروخته شد اما با ورود ماشینهای گازوئیلی پیشرفته در آن سالها رفته رفته خودروهای الکترونیکی ورشکسته شدند.
درآمدهای میلیون دلاری ماشینهای الکترونیکی در آینده
صنعت خودروهای الکترونیکی بیش از آنکه فکرش را کنید درآمد دارد؛ در سال ۲۰۱۶ درآمد خودروهای الکترونیکی حدود ۱۰۳ میلیون دلار بوده است و تخمین زده میشود درآمد این صنعت تا سال ۲۰۲۳ به بیش از ۳۵۰ میلیون دلار برسد.
خودروهایی که نه هزینه دارند و نه آلودگی
خودروهای الکترونیکی هیچ نوع آلودگی محیط زیستی ندارند و نسبت به اتوموبیلهای گازوئیلی بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه هستند.
شاید گرانترین قسمت یک ماشین الکترونیکی باتری آن باشد که فسمت این قسمت هم با توجه به دستاوردهای هر روزه مهندسان بهصورت دائم در حال کاهش است.
آسایش و آرامش در بستر خودروهای الکترونیکی
همه ما میدانیم که خودروهای الکترونیکی به دلیل آنکه توسط بنزین و گازوئیل تغذیه نمیشوند، اگزوز ندارند و همین موضوع سبب میشود تا بدون هیچ آلودگی صوتی به ایجاد آرامش بسیار زیاد برای مردم منجر شوند.
شارژ ماشینهای الکترونیکی به کمک پریزهای خانگی
شارژ کردن خودروهای الکترونیکی هیچ سختی و مشقتی ندارد، زیرا حتی اگر شما به ایستگاههای شارژ خودرو دسترسی نداشته باشید میتوانید به کمک پریز و جریان برق خانه، ماشینتان را به راحتی شارژ کنید.
ماشینهایی با سرعت باور نکردنی
به دلیل آنکه خودروهای الکترونیکی بسیار سبک هستند هیچ مشکلی در حرکت ندارند و همین موضوع سبب میشود تا این ونوع خودروها با سرعت زیاد حرکت کنند؛ برای مثال خودروهای تسلا تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت میکنند.
خودروهایی که مناسب سفرهای بلند مدت نیستند
هر بار شارژ کامل خودروهای الکترونیکی حدود ۲۴ ساعت زمان میبرد و به همین دلیل این اتومبیلها گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی مدت نیستند، با هر بار شارژ این خودروها آنها ۱۶۰ کیلومتر را طی میکنند.
انتهای پیام/
(اخه باعث کسادی کار وارداتچی های نور چشمی بنزین میشد)
برای این مخالفت شد که این شرکتهای سودجوی داخلی نمیتوانستند ماشینهای بیکیفیت را به قیمتهای بالا به مردم مجبور به خرید اینها بفروشند
چرا باوجود اینکه نخبگان در داخل توانایی ساخت این نوع خود روها دارند ولی واردات آنها آغاز شده ؟؟؟؟
این بود کالای ایرانی .مقاومت اقتصادی؟؟؟؟؟
امیدوارم یکی پیدا بشه قدر این همه تکنولوژی مملکت رو بدونه و حمایت کنه تا روزی اروپاییها از ما تکنولوژی جدید بگیرن