ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که ادامه کار اشرف غنی به حکم دادگاه عالی قانونی است و در مقابل، ایجاد حکومت سرپرست غیر قانونی می باشد.

ارگ: ادامه کار «اشرف غنی» به حکم دادگاه عالی قانونی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به نشست خبری تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و تاکید آنها بر پایان مهلت قانونی دولت از اول جوزا/ خرداد اعلام کرد که ادامه کار اشرف غنی به حکم دادگاه عالی قانونی است.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان گفت: برخی از نامزدان محترم انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری خود حرف تازه نداشته، صرفاً صحبت های قبلی خود را تکرار نمودند. به منظور آگاهی هموطنان عزیز یادآوری می‌گردد که یگانه مرجع تفسیر قانون اساسی ستره محکمه/ دادگاه عالی جمهوری اسلامی افغانستان می‌باشد.

معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان افزود: هر نوع ترتیبات برای ایجاد حکومت موقت و یا سرپرست خلاف قانون اساسی و نظام است؛ احزاب و اشخاص سیاسی به میل خود نمی توانند قانون را تفسیر کنند.

گفتنی است که مهلت قانونی دولت اشرف غنی اول جوزا/ خرداد به پایان می رسد اما دادگاه عالی افغانستان دولت وی را تا زمان برگزاری انتخابات و معلوم شدن نتایج آن تمدید کرده است.

12 تیم انتخاباتی افغانستان با نپذیرفتن این حکم تاکید دارند که از فردا باید حکومت سرپرست ایجاد شود. آنها طرح ایجاد حکومت سرپرست را با سفرای کشورهای خارجی مقیم کابل نیز در میان گذاشته اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار