مودودی تصریح کرد: ایران که به لحاظ تولید ناخالص داخلی (GDP) هجدهمین کشور بزرگ جهان و به لحاظ ذخایر زیرزمینی و ظرفیت های گردشگری (اقلیمی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی) جزو ۱۰ کشور مستعد برتر دنیاست ولی در سال ۲۰۱۸ در رتبه بندی کشورهای دنیا، جایگاه چهل و چهارم را اخذ کرد، علت این امر استفاده نامطلوب از ظرفیت تولید کشور و ضعف و غفلت از برندسازی بود.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: وقتی که صحبت از نشان تجاری میشود، کیفیت و سابقه این نشانها ضروری است. در داخل کشور برندهای خوبی داریم که از مسیر درست و اصولی، خودشان را در جامعه بین المللی معرفی کرده اند. اگر نتوانیم نشان های تجاری کشور را با توجه به تولیدات با کیفیت، فناوری بالا و قیمت رقابتی در سطح بازارهای بین المللی معرفی کنیم، قطعا مشتریان خارجی برای استفاده از محصولات ایرانی اعتماد نمیکنند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در پایان گفت:در حال حاضر حدود ۹۷ درصد زعفران کل دنیا در ایران و با بهترین کیفیت تولید میشود، اما متاسفانه در جهان،کسی ایران را به عنوان نشان برتر صادراتی زعفران نمیشناسد، این ضعف برندسازی کشور را نشان میدهد که یکی از اصلیترین قدمها در
رونق تولید است.
انتهای پیام/
کسی ایران را به عنوان نشان برتر صادراتی زعفران نمیشناسد