شب گذشته پزشک بدون مرز با حضور در «ماه بهشت»؛ ویژه برنامه لحظات افطار شبکه قرآن و معارف سیما به بیان خاطرات تلخ و شیرین این کار پرداخت.

روایت تلخ و شیرین پزشکی که برای خود مرز نداردبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمان شب گذشته ویژه برنامه لحظات افطار «ماه بهشت»، دکتر سید ناصرعمادی پزشک بدون مرز ایران بود. او در یکی از روستاهای استان مازندران به دنیا آمده و تا مقطع دیپلم در شهر قائمشهر تحصیل کرد و در دانشگاه تهران پزشکی خواند و متخصص پوست شد.

حالا این روزها به عنوان پزشک مشغول خدمت به هموطنان است.

عمادی درباره ماموریت کاری خود در فروردین ماه گفت: با توجه به سیل که امسال اتفاق افتاد، دو روز اول سال در شهر سیمرغ مازندران بودم و چهار روز را در شهرهای گلستان حضور داشتیم، ضمن اینکه سفرهای خارج از ایران هم داریم و خود من حدود ۲۰ روز در کشور کنیا بودم .

وی افزود: برای بعضی افراد سوال است که چرا من پزشک بدون مرز را انتخاب کردم و برای خودم مطب ندارم . باید به آنها گفت هر انسانی در زندگی خود می تواند کاری های جهادی انجام دهد اما شاید مدل های آن متفاوت باشد و اینکه نیاز جامعه خیلی مهم تر از این موضوعات است. اگر من یا دوستان دیگر این کار را انجام ندهیم اتفاقات تلخی را شاهد خواهیم بود.

عمادی درباره آشنایی با مناطقی که حضور پیدا می کند توضیح داد: به طور مثال برای حضور در شهر خراسان جنوبی خانمی از طریق فضای مجازی اینستاگرام به من پیام دادند و شرایط پوستی بچه ها را به من گفتن و من با دوستان هلال احمر طرح کردم و راهی این شهر شدیم.

در ادامه وحید مرتضوی مجری «ماه بهشت» از شرایط سخت زندگی این پزشک جویا شد و این دکتر در جواب گفت: پدرم مشغول به دامداری بود و من هم در همان سال ها حدود سال ۶۳ این کار را انجام می دادم و شرایط سختی را سپری کردم و این سختی ضمانتی شد تا من بتوانم امروز در جاهای سخت حضور پیداکنم . از سال ۸۶ تصمیم گرفتم به کشورهای آفریقایی بروم و در حال حاضر هم هر سال دو ماه اول سال را به این کشورها می روم چراکه علاقمند بودم که سفرهای هفت سین خود را در این کشورها پهن کنیم.

در بخش پایانی دکتر عمادی از خاطرات تلخ و شیرین سفرهای خود صحبت کرد.

«ماه بهشت» با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید مرتضوی کاری نو از شبکه قرآن و معارف سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۹ به صورت زنده به روی آنتن این شبکه می‌رود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث ، شبکه قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.