جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ۲ هزار و ۲۳۰ رأس دام قاچاق با تلاش ماموران انتظامی استان در فروردین و اردیبهشت ماه امسال کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ عباسعلی بهدانی فرد جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان کشف دام قاچاق در هرمزگان در مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: قاچاقچیان قصد خارج کردن دام را از کشور داشتند که با هوشیاری ماموران شناسایی و دستگیر شدند.
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در دو ماهه اول امسال ۹۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل دام قاچاق نیز در هرمزگان شناسایی و توقیف شده است.

سرهنگ بهدانی فرد خاطرنشان کرد: در این مدت ۸۸ فقره پرونده در خصوص کشف دام قاچاق در استان تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی هرمزگان معرفی شده اند.

وی ادامه داد: اقدام مقابله‌ای صورت گرفته در برخورد با قاچاق دام توسط فرماندهی انتظامی استان موجب شده، قاچاقچیان شیوه و شگرد خود را تغییر داده، به گونه‌ای که قاچاقچیان کامیون‌های حامل احشام را قبل از ورود به حوزه استحفاظی هرمزگان، در شهر‌های مجاور استان تخلیه و سپس از طریق خودرو‌های سواری به تعداد ۱۰ الی ۱۵ راس، به این استان انتقال می‌دهند.

سرهنگ بهدانی فرد تاکید کرد: در حال حاضر اقدام مقابله‌ای موثری با قاچاق احشام از طریق استان‌های مبدأ صورت نگرفته که می‌طلبد در جهت برخورد و ریشه کن کردن آن تدابیر و اقدامات اطلاعاتی و کنترلی ویژه‌ای در خصوص شناسایی باند‌ها و شبکه‌های سازمان یافته توسط استان‌های مرکزی اتخاذ گردد.

انتهای پیام/ب

بیش از  ۲ هزار دام قاچاق در هرمزگان کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.