معاون امور حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان ایلام گفت: هم اکنون تعداد ۹۰ مددکار در زمینه خدمات مددکاری به نیازمندان این استان در این نهاد در حال فعالیت هستند.

خدمت رسانی ۹۰ مددکار به ۳۰ هزار نیازمند ایلامی

شبیب جعفرزاده معاون امور حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت : تعداد پرونده‌های مددجویی کمیته امداد استان ایلام حدود ۳۰ هزار پرونده بوده که به صورت میانگین هر مددکار حدود ۳۳۰ پرونده را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خدمت رسانی کمیته امداد توسط قشر مددکار صورت می‌گیرد گفت : از این تعداد ۶۴ درصد آنان مددکاران مرد و ۳۶ درصد آنان نیز مددکاران زن هستند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های مددجو سیاست راهبردی و از برنامه‌های اصلی این نهاد است گفت: زمینه سازی برای تحقق این موضوع جزء لاینفک فعالیت‌های مددکاران این نهاد است که بر اساس آن خانواده‌هایی که از طریق خدمات این نهاد به توانمندی می‌رسند از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

جعفرزاده اضافه کرد : پذیرش اولیه درخواست‌های مددجویان، مصاحبه و گفتگو با مددجویان و درخواست دهندگان برای شناسایی نیاز‌های آنان، انجام تحقیقات اولیه و بازدید‌های میدانی به منظور رصد کردن وضعیت کلی مددجو ، استعلام از سازمان‌های حمایتی و خدماتی با هدف آگاهی از خدمت گرفتن یا نگرفتن وی و استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در این زمینه ، طرح درخواست‌ها و پرونده‌های مددجویی در کمسیون حمایت به منظور تحت حمایت قرار گرفتن یا نگرفتن و همچنین تعیین نوع خدمات آنی و یا درازمدت برای ارائه به مددجو از جمله اقدامات اولیه‌ای است که هر مددجو در ارتباط با درخواست‌های مراجعین آن را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد : مددکاران کمیته امداد در زمینه خدمات حمایتی و مرحله دوم از وظایف خود خدماتی همانند پرونده سازی برای پرداخت وام و تسهیلات بانکی، تشکیل پرونده‌های پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه، ارائه خدمات در زمینه‌های درمان، مسکن، ازدواج، تحصیل و سایر کمک‌ها و خدمات اورژانسی را عهده دار هستند.

انتهای پیام / غ

توانمندسازی راهبرد اصلی کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.