ابتلای تعدادی از دام‌های خراسان شمالی به بیماری اکتیما

مسئول بررسی بیماری‌های دامی و GIS اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: تعدادی از دام‌های خراسان شمالی به بیماری اکتیما مبتلا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  برات پور مسئول بررسی بیماری‌های دامی و GIS اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این بیماری تعداد بسیار کمی از دام‌ها را درگیر کرده است، گفت: اقدامات درمانی لازم برای کنترل این بیماری مشترک انسان و دام انجام شده و بیماری تحت کنترل است.
برات پور افزود: تعداد انگشت شماری از افراد نیز درگیر این بیماری شده اند که با ضدعفونی کردن و مصرف آنتی بیوتیک این بیماری در آن‌ها نیز قابل درمان است.
وی با بیان اینکه این بیماری در شتر و دام سبک مشاهده می‌شود، توضیح داد: این بیماری به صورت ضایعه در قسمت‌های لب، دهان و به خصوص لثه و پستان‌های دام مشاهده می‌شود.
وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از بروز این بیماری، واکسن در داورخانه‌های بخش خصوصی موجود است که دامداران می‌توانند با تهیه آن از بروز این بیماری در دام خودداری کنند.
اکتیما بر اثر تماس با دست به قسمت‌های ضایعه از دام به انسان منتقل می‌شود که باید از تماس با این ضایعه‌ها خودداری و در هنگام شیردوشی نیز از دستکش استفاده شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام / ط


ابتلای تعدادی از دام‌های خراسان شمالی به بیماری اکتیما

برچسب ها: دامپزشکی ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.