معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: شمار زیادی طرح‌های راکد در روستا‌های کشور وجود دارد که دولت تکمیل آن‌ها را دراولویت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل گفت: تصمیم بر این است قبل از فعال نشدن طرح‌های راکد، طرح جدیدی در روستا‌ها تعریف نشود و با راه اندازی طرح‌های راکد زمینه اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جمعیت روستا‌ها در کشور کاهش یافته، افزود: عمده دلیل کاهش جمعیت روستایی بعد از انقلاب مربوط به بیکاری است و راهکار اصلی ماندگاری جمعیت روستایی اشتغال و رونق تولید است.

امید بیان کرد: در حال حاضر ۷۴ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها و ۲۶ درصد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند که نشان می‌دهد جمعیت روستایی برغم افزایش جمعیت کاهش داشته است.

وی افزود: دولت در خدمات رسانی به روستا‌ها کوتاهی نکرده، ولی به رغم خدمات ارائه شده باز تخلیه روستا‌ها و کاهش جمعیت در نقاط مختلف رخ داده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: برای ماندگاری جمعیت روستایی و افزایش امید به زندگی فرصت جدیدی باید ایجاد شود.

امید بابیان اینکه اشتغال پایدار روستایی منجر به توسعه و رونق روستا‌ها می‌شود، افزود: طی ۲ سال اخیر در مجموع ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات طرح پایدار اشتغال روستایی اختصاص یافته و تاکنون ۷۳ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: قرار است امسال مابقی این تسهیلات که حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است، به طرح‌های اشتغالزای روستایی معرفی شده به بانک‌ها بتدریج پرداخت شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، کارآفرینی و سرمایه گذاری در روستا‌ها را ضروری دانست و گفت: بستر و زمینه برای سرمایه گذاری با توجه به دارا بودن قابلیت‌های فراوان در روستا‌ها بیشتر است و امید است سرمایه گذاری در راه اندازی گلخانه‌ها و پرورش دام توسعه بیشتری داشته باشد.

امید اظهار داشت: استان اردبیل سرشار از قابلیت‌های گردشگری و بوم گردی روستایی است و کار‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده که می‌تواند الگوی مناسبی در دیگر استان‌های باشد.

انتهای پیام/ع

بیکاری علت اصلی کاهش جمعیت روستایی است

 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.