معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همه تاسیسات زیربنایی از جمله موتورخانه‌ها و تجهیزات کنترلی حرم مطهر رضوی هوشمند است.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید خلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: اگر در حوزه بخش‌های الکترونیکی ۱۰۰ درصد اماکن متبرکه هوشمند شوند با توجه به حجم جمعیت و وسعت صحن‌ها و اماکن، خطراتی به همراه خواهد داشت لذا در برخی موارد کنترل‌های دستی کاربرد بهتری دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۸۰ درصد از اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی هوشمند شده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: با این حال همه تاسیسات زیربنایی از جمله موتورخانه‌ها و تجهیزات کنترلی حرم مطهر رضوی هوشمند است.

منبتی افزود: در همه بخش‌های روشنایی حرم مطهر رضوی از لامپ‌های کم مصرف از نوع درجه یک آن بهره گرفته شده و در ایامی که مصرف برق در شهر بالاست ژنراتور‌های حرم مورد استفاده قرار می‌گیرد تا فشاری بر شبکه سراسری برق وارد نشود.

وی ادامه داد: درجه حرارت سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی حرم مطهر رضوی در فصول مختلف سال کنترل می‌شود یا در ورودی‌های حرم پرده‌های فرشی یا هوایی برای جلوگیری از اتلاف انرژی نصب می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ارتباط با مقوله بهینه سازی مصرف در حرم امام رضا (ع) گفت: تاکنون همه آئین نامه‌های ساختمانی از جمله مبحث ۱۹ (صرفه جویی در انرژی) و مبحث ۲۱ (پدافند غیرعامل) مقررات ملی ساختمان در حرم رعایت شده است.

انتهای پیام//ف. س


هوشمندسازی ۸۰  درصد از اماکن حرم مطهر رضوی

برچسب ها: آستان قدس رضوی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.