آمریکا روز چهارشنبه برچیده شدن آژانس سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا UNRWA را خواستار شد.

درخواست آمریکا برای برچیده شدن آژانس سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس، آمریکا روز چهارشنبه برچیده شدن آژانس سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا UNRWA را خواستار شد.

این درخواست چند هفته قبل از رونمایی از بخش های اقتصادی طرح سازش آمریکا برای خاورمیانه (معامله قرن) مطرح شده است. جیسون گرینبلات، نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد آنروا همچون "چسب زخم" است. زمان آن رسیده است که خدماتی که توسط این نهاد ارائه می شود به کشورهایی که میزبان آوارگان فلسطینی هستند و سازمان های مردم نهاد (سمن) واگذار شود.

وی مدعی شد: "مدل آنروا مردم فلسطین را سرخورده کرده است".

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته با قطع همه کمک ها به آنروا اعلام کرد این سازمان معیوب است.

گرینبلات که همراه با جرد کوشنر، داماد ترامپ در حال تهیه پیش نویس طرح معامله قرن است، افزود زمان آن است که "گفتگویی درباره برنامه ریزی برای واگذاری خدمات آنروا به دولت های میزبان یا دیگر سازمان های مردم نهاد محلی یا بین المللی آن طور که مناسب است آغاز شود".

آنروا که سال 1949 تاسیس شد خدمات بهداشتی و آموزشی در اختیار حدود پنج میلیون فلسطینی در اردن، لبنان، سوریه، نوار غزه و کرانه باختری از جمله شرق قدس قرار می دهد. این سازمان همواره خاری در چشم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بوده که خواستار آن شده است آنروا تعطیل شود.

آمریکا از بیست و پنجم تا بیست و ششم ماه ژوئن کنفرانسی در بحرین با تمرکز بر جنبه های اقتصادی طرح صلح برگزار خواهد کرد. فلسطینی ها طرح صلح آمریکا را رد و تماس ها با دولت ترامپ را قطع کرده اند. آمریکا با بی اعتنایی به آرمان فلسطینی ها برای تشکیل یک کشور مستقل با پایتختی شرق قدس، این شهر را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته است.

گرینبلات استدلال آمریکا را تکرار کرد که طرح صلح می تواند شکوفایی برای فلسطینی ها به ارمغان بیاورد. وی گفت: "اشتباه است که فلسطینی ها به ما نپیوندند. آنها چیزی برای از دست دادن ندارند و اگر به ما بپیوندند چیزهای زیادی به دست خواهند آورد ولی البته انتخاب با آنهاست".

پی یر کراهن بوهل، رئیس آنروا از طریق ویدیوکنفرانس از غزه خطاب به شورای امنیت اعلام کرد این آژانس پارسال موفق شد از طریق کاهش بودجه و کمک های جدید، کسری 446 میلیون دلاری خود را جبران کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار