رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: اعتبار عمرانی امسال استان نسبت به سال قبل ۱۶.۴ درصد افزایش یافته است.

رضا عوض‌پور در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: پارسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه عمرانی استان بوشهر تخصیص یافت که تا پایان سال، ۷۶ درصد منابع اعتبار عمرانی استانی نقد شد.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته افزون بر دو هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در هفته دولت، دهه فجر و دیگر مناسبت‌ها افتتاح شد که با این همه محدودیت‌های اعتباری، افتتاح این میزان طرح، موفقیت خوبی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر تصریح کرد: در طول سال، با اختصاص اعتباراتی از سفر رهبری، سفر رئیس جمهور، متمم اعتبارات نفت و گاز، اعتبارات استان به بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید در حالی که مبنا را برای قیاس سال ۹۸ همان ۷۹۰ میلیارد تومان در نظر می‌گیرند.

عوض پور با اشاره به اینکه استان بوشهر ز نظر رشد بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته رتبه نخست را در کشور دارد، گفت: اعتبار عمرانی امسال استان نسبت به سال قبل ۱۶٫۴ درصد افزایش‌یافته است که در این زمینه ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان بوشهر ابلاغ شد که هفته آینده در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی توزیع می‌شود.

وی همچنین درآمد مصوب استانی را در سال گذشته، دو هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد که از این میزان درآمد مصوب استان بوشهر، دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان آن وصول شد.

چیزی از درآمد شرکت‌های پارس جنوبی عاید بوشهر نمی‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: شرکت‌های مستقر در عسلویه با توجه به برخی قوانین و تسری برخی از آن‌ها به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معافیت‌های مالیاتی فراوانی می‌گیرند و چیزی از درآمد آن‌ها عاید استان نمی‌شود.

عوض پور یادآور شد: اگر درآمد‌هایی از این محل به استان بوشهر تخصیص داده می‌شد سهم استان از محل درآمد‌های پارس جنوبی چشمگیر بود و وضعیت استان در حوزه زیرساخت‌ها و به خصوص مبلمان شهری ارتقاء وسیعی می‌یافت و درآمد‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌ها افزایش قابل‌توجهی داشت.

وی بیان کرد: بالای هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی شامل شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی می‌شود.

نرخ بیکاری در ۱۸ سال گذشته بالای ۹ درصد بوده است

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان بوشهر گفت: امسال ۲۳ طرح ملی با ۷۴ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۱۶ طرح استانی ویژه با ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار در کانون توجه قرار دارد.

عوض پور افزود: به‌طور متوسط پارسال حدود ۳۰ درصد اعتبارات طرح‌های ملی تخصیص‌یافت.

وی اشاره کرد: پارسال اعتبارات هزینه‌ای استان بوشهر ۲۴۳ میلیارد تومان بود که امسال با افزایش ۱۹٫۶ درصدی به ۲۹۲ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به اینکه از سال ۸۰ تاکنون نرخ بیکاری استان بوشهر ۹ درصد و بالاتر بوده است، تصریح کرد: بیشترین نرخی که از آن زمان تا کنون داشته‌ایم مربوط به سال ۸۹ با میزان ۱۳٫۳ درصد بوده است، سال‌های ۸۱، ۹۲ و ۹۳، نرخ بیکاری ۹ درصد ثبت شده و پارسال ۱۰٫۵ درصد.

وجود ۷۲۰طرح نیمه‌تمام در استان بوشهر

عوض پور افزود: حدود ۷۲۰طرح نیمه‌تمام داریم که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارند. همچنین ۶۸۶ طرح داریم که به پایان رسیده، اما مطالبات آن‌ها که ۲۰۵ میلیارد تومان است باید پرداخت شود و انتظار داریم که از ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال، هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان بدهی را پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: با این شرایط به دنبال شروع طرح‌های جدید نیستیم مگر اینکه ناچار باشیم مثل پارسال که ۱۸ طرح را آغاز کردیم، طرح‌های جدیدی را آغاز کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان مجموع اعتبارات سفر سال گذشته رئیس به استان بوشهر، در قالب ۶۰ طرح کلی توزیع می‌شود که از این میزان هزار و ۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ و بقیه در سال ۹۹ تخصیص و توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ک

به دنبال اجرای طرح عمرانی جدید نیستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.