۲ کتاب در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در هفته میراث فرهنگی رونمایی شد.

۲ کتاب تالیف شده در حوزه میراث فرهنگی رونمایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مجتبی سعادتیان نویسنده کتاب بندر تاریخی تیس از منظربا ستان شناسی  اظهار داشت: این کتاب در ۱۰۰ صفحه و در زمینه بندر تاریخی تیس، اطلاعات تاریخی آن، ۹ گورستان و اطلاعاتی از تصاویر و اشیای تاریخی که در این منطقه بدست آمده، جمع آوری شده است.

مجتبی سعادتیان گفت: اطلاعاتی از تصاویر قدیمی سال ۴۵ و تصویری از نقشه جامع این بندر تاریخی، یک پیشینه تاریخی از تیس زمان هخامنشی و قاجار و فعالیت‌های باستان شناسی در این کتاب به نگارش درآمده است.

کارمند میراث فرهنگی و دانشجوی دکتری باستان شناسی افزود: نگارش این کتاب از مهر ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸ به طول انجامید.

وی بیان کرد: کتاب بندر تاریخی تیس از منظر باستان شناسی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان به چاپ رسیده و منتشر شده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان و نویسنده کتاب دوم به نام تحلیل آسیب بیولوژیک تزیینات کهن دژ کوه خواجه نیز  گفت: نگارش این کتاب یکسال و نیم زمان برده است.

مهدی ارباب نیا اظهار داشت: بخشی از این کتاب در حوزه مطالعات تاریخی و تکمیلی کوه خواجه، مبانی مرمت در حوزه تزیینات، فرهنگ شناسی، آسیب شناسی تزیینات مانند موریانه، مورچه، زنبور و راهکار مبارزه با آنهاست.

وی افزود: این کتاب با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان و فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ع

رونمایی از کتاب تالیف شده میراث فرهنگی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار