شهر زیرزمینی نوش آباد بازگشایی می شود

رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر نوش آباد گفت: در توافق ‌ انجام شده با اداره‌ کل میراث فرهنگی استان اصفهان، شهر زیرزمینی نوش‌آباد در روزهای آینده برای بازدید گردشگران بازگشایی می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قاسم کوهی، رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر نوش آباد، گفت: بر اساس تفاهم نامه سال ۱۳۹۲ مجوز فروش بلیط شهر زیرزمینی به شهرداری نوش آباد واگذار شده بود که به دلیل عدم تمدید تفاهم نامه، این مجموعه باستانی با حکم دادستان تعطیل شده است.

وی افزود: درخواست تمدید تفاهم نامه جدید طی دو نوبت در بهمن و اسفند ۹۷ به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل ارسال شده بود، ولی جواب نداده بودند.

به گفته وی، بعد از پلمب شهر زیرزمینی در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با حضور شهردار و نماینده شورای اسلامی نوش آباد و نماینده فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، تفاهم نامه جدید امضا شد.

عضو شورای اسلامی شهر نوش آباد، افزود: در این تفاهم نامه شهرداری نوش آباد به عنوان متولی شهر زیرزمینی معرفی شده تا نسبت به استاندارد سازی زمان بازدید از شهر زیرزمینی و فروش و تعیین نرخ بلیط اقدام کند.

کوهی گفت: در این توافق مقرر شد، شهرداری نوش آباد از محل درآمد‌های شهرزیرزمینی نوش آباد نسبت به مرمت، تجهیز، احیاء و امور فرهنگی این بنای تاریخی اقدام کند.

شایان ذکر است:شهر زیرزمینی نوش آباد با نامه دادستان آران و بیدگل از روز یک شنبه ۲۹ اردیبهشت به علت نداشتن مصوبه نرخ بلیت و همچنین مشکل در تفاهنامه پلمب شده است.

انتهای پیام/م

 

شهر زیرزمینی نوش‌آباد در روزهای آینده برای بازدید گردشگران بازگشایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.