مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سربیشه گفت:عملیات تعمیر، تجهیز و راه اندازی اولین خانه برک ایران در شهر مود از توابع شهرستان سربیشه آغاز شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، اتفاقی،مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سربیشه در این رابطه گفت: راه اندازی اولین خانه برک با معرفی هرچه بیشتر هنر صنعت فاخر برک بافی که دارای پیشینه زیادی در خراسان جنوبی و خصوصاً شهر مود است و به منظور توسعه و ترویج این هنر ارزشمند بیش از یکسال است که در دستور کار این نمایندگی قرار گرفته و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و حمایت مدیر کل میراث فرهنگی استان و معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی به زودی شاهد راه اندازی و افتتاح این پروژه ارزشمند خواهیم بود.


وی افزود: هنرصنعت برک بافی بالغ بر ۳ سال است که در شهر مود احیا گردیده و در طول این مدت معدود صنعتگران پیشکسوت این رشته به تولید برک مشغول بوده اند. لیکن در نظر درایم با توسعه و ترویج این هنرصنعت در سطح شهر و بخش مود گامی بلند را به سوی ثبت ملی و جهانی این هنر برداریم و در این راستا به کمک جوامع محلی نیازمندیم.


اتفاقی ادامه داد: عملیات مرمت، تعمیر و تجهیز ساختمان که قرار است به عنوان اولین خانه برک در شهر مود مورد بهره برداری قرار گیرد از چند روز پیش آغاز گردیده و قرار است که این مجموعه همزمان با روز جهانی صنایع دستی که مصادف با ۲۰ خرداد ماه می‌باشد، افتتاح  شود.


وی گفت: در خانه برک فرایند کامل صنعت برک بافی از مرحله فراوری کرک تا تبدیل آن به پارچه و البسه به نمایش گذاشته خواهد شد و دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان نیز در این محل برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ب


راه اندازی کارگاه برک بافی در مود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.