فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا گفت: امروز برای غلبه بر توطئه دشمنان به حضور مردم، انسجام سیاسی و بهره‌گیری تدبیر نیازمندیم.

//////////////////به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء ستاد کل نیروهای مسلح که به مناسبت سه خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در جلسه علنی امروز (شنبه ۴ خرداد) حضور یافته بود، گفت: فرا رسیدن سالگرد فتح خرمشهر و پایداری مردم دزفول را به ملت ایران و نمایندگان تبریک می‌گویم.

وی افزود: مناسبت تاریخی مربوط به ۳۷ سال پیش است که عملیات فتح‌المبین در ۱۱ اردیبهشت سال ۶۱ آغاز شد و بعد از ۲۴ شبانه‌روز خرمشهر آزاد شد. ما همیشه باید به یاد داشته باشیم در چه وضعیتی بودیم و خداوند به ما نصرت عطا فرمود و به ملت ایران عزت داد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌النبیاء تصریح کرد: اکنون باید به جوانان و فرزندان خود حقایق جنگ را بگوییم تا آن‌ها بدانند که فرماندهان ارتش و سپاه چه دل و روح بزرگی داشتند و چگونه با سعه صدر و جوشش ثبات را برقرار و التهابات را رفع کردند.

وی بیان کرد: وقتی عملیات‌ها آغاز می‌شد زمین زیر پای رزمندگان اسلام به لرزه در می‌آمد و دشمن سراسیمه می‌شد و این فرماندهان ارتش و سپاه بودند که حماسه می‌آفریدند.

سردار رشید ادامه داد: حضرت امام (ره) فرمودند من دست بازوی کسانی که در عالم گلوله مبارزه را بر دوش می‌کشد می‌بوسم، لذا فرماندهان و رزمندگان ما نسلی آرمان‌خواه و بی‌ادعا بودند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌النبیاء با اشاره به تحریم‌ها و تهدید‌های آمریکا و متعهدانش گفت: قرار گرفتن در چنین موقعیتی خاص و سرنوشت ساز است چرا که دشمن ما را میان بی‌ثباتی و جنگ قرار داده است، حال باید دید که برای رویارویی با این مسائل سرنوشت ساز باید چه کرد.

وی افزود: سال‌های پیش جنگ به مردم ایران در زمانی تحمیل شد که هیچ گونه آمادگی مناسب نداشتیم و کشور درگیر اختلافات سیاسی بود، لذا اگر آن زمان اختلافات سیاسی وجود نداشت و نیروگاهی مسلح آماده بودند دشمن جرات حمله به ایران را می‌کرد؟

سردار رشید ادامه داد: ملت ایران چگونه به تهدید و تجاوز دشمن غلبه کرد؟ تنها دلیلش حضور مردم در صحنه و ضرورت حفظ نظام، تفکر مقاومت بود که معادلات دشمن را تغییر داد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌النبیاء گفت: امروز نیز برای غلبه در توطئه دشمن به حضور مردم، انسجام سیاسی و استفاده از تدبیر نیازمندیم، همچنین مسیر طی شده بیانگر ضرورت انسجام سیاسی و تکیه بر باور‌های انقلابی است.

وی ادامه داد: ما خسارت‌های حاصل از عدم آمادگی و غافلگیری در برابر دشمن را به هوشیاری و بازدارندگی تبدیل کرده‌ایم، آسیب پذیری مردم در برابر حملات موشکی را به پدافند هوایی و قدرت موشکی مبدل ساختیم؛ ما همچنین ضعف در برابر دشمن در حوزه دریایی را به قدرت دریایی تبدیل کردیم.

سردار رشید تصریح کرد: نگرانی و فشار دشمن و بهانه جویی در برابر موشک‌های دقیق و نقطه زن و ناوزن به این دلیل است که ایران صاحب قدرت موشکی و به صورت مستقل است، بدین معنا که ایران سیاست‌های دفاعی خود را مستقل از منافع قدرت بیگانه و سلطه گر تعریف می‌کند و در چارچوب منافع ملت ایران و کشور انجام می‌دهد.

فرمانده قرارگاه مرکز خاتم الانبیا ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: دشمن از این سیاست‌ها و قدرت تحقق آن نگران است نه حجم و شکل موشک یا شعار‌هایی که بر آن نوشته می‌شود، که آن هم مهم است. سوم؛ ما ضعف در برابر دشمن و حملات دشمن به نفتکش‌ها و کشتی‌ها برای صادرات و واردات را با برخورداری از قدرت دریایی به برتری ایران و ضعف تحقیرآمیز دشمن تبدیل کرده ایم.

وی اضافه کرد:امروز بحث در مورد امنیت و ثبات در خلیج فارس و تنگه هرمز بدون در نظر گرفتن منافع ملت ایران، از جمله صدور نفت، امکانپذیر نخواهد بود. به دشمن هشدار می‌دهیم درباره قدرت و اراده ملت ایران، دچار اشتباه در محاسبه نشود که پرهزینه خواهد بود.

سردار رشید ادامه داد: ما فقدان پیمان‌های دفاعی و امنیتی را با دیگر کشور‌ها در آغاز جنگ اکنون با پیوند خوردن با ملت‌های منطقه و ایجاد قدرت‌های مردمی و دفاعی ملت‌های منطقه تبدیل کرده ایم و همین امر موجب بازدارندگی برای کشور عزیز ایران در برابر جنگ‌های احتمالی آینده شده است و عصبانیت آمریکایی‌های متجاوز و اسرائیل غاصب از قدرت منطقه‌ای ایران، ناشی از همین تدبیر و استراتژی است که ایران هر دو مولفه قدرت را برای بازدارندگی در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: داشتن نیروی مسلح پرتوان و آماده در درون سرزمین ایران و دوم داشتن قدرت منطقه‌ای که بر این دو مولفه تمام متفکرین و اندیشمندان نظامی و استراتژیست‌های نظامی برای بازدارندگی از تجاوز خارجی و ممانعت از جنگ صحه می‌گذارند و آن‌ها را امری، ضروری، لازم و حیاتی می‌دانند.

فرمانده قرارگاه مرکز خاتم الانبیا ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار کرد: اهداف و سیاست‌های منطقه‌ای ایران صلح آمیز، ثبات بخش در حمایت از منافع ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه است، اگر دشمن این سیاست‌های را بر نمی‌تابد، باید هزینه‌های آن را بپردازد و امروز قدرت ایران در منطقه، مرکزیت جهان عرب و جهان اسلام را در برابر تهدیدات تروریستی داعش حفظ کرده است.

وی افزود: روزی که آمریکایی‌های متجاوز با شکست تحقیرآمیز سرزمین حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت سیدالشهدا (ع) را ترک کردند، کدام نیروی مسلح و شجاع و پرتوان بود که بغداد و دمشق را در برابر داعش حفظ کرد، آن‌هایی که داعش را به وجود آورده، تقویت و حمایت کردند با وجود اشراف اطلاعاتی کامل از ضربه زدن به داعش خودداری می‌کردند، به این دلیل که وجود داعش برای بازگشت آمریکایی‌ها به عراق و سوریه و ماندن آن‌ها در منطقه و فشار به کشور‌های اسلامی، بهانه خوبی بوده و هست.

سردار رشید گفت: ما امروز نسبت به ماهیت فشار‌ها و تهدید‌های دشمن باید ادراک روشن و مورد اجماع داشته باشیم، چرا که پیش از این نیز اشاره کردم که تجربه دفاع مقدس ناظر بر چه ملاحظات راهبردی است که برای امروز و آینده ما باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: کشوری که قدرت ندارد، دشمن برای تجاوز به آن ریسک حمله را می‌پذیرد و سرزمین هایش اشغال خواهد شد و باید تن به خواسته‌های دشمن بدهد؛ حضور اشغالگران دشمن در سرزمین ایران و تصرف بیش از ۲۰ هزار کیلومترمربع به مدت ۲۰ ماه به این دلیل بود که قدرت دفاعی و تهاجمی لازم را در آغاز جنگ نداشتیم، در غیر این صورت باید دشمن را در نقطه صفر مرزی شکست می‌دادیم و مانع از اشغال سرزمین‌ها می‌شدیم و یا باید بلافاصله مناطق اشغالی را آزاد می‌کردیم.

فرمانده قرارگاه مرکز خاتم الانبیا ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: نکته دوم اینکه بدون قدرت نمی‌توان دشمن را دچار عزیمت و ثبات سیاسی را در کشور برقرار کرد. آزادسازی مناطق اشغالی و تعداد اسرای دشمن در دو عملیات بزرگ فتح المبین و بیت المقدس که در آستانه سالگرد پیروزی آن‌ها هستیم، حاصل برخورداری ایران اسلامی از انسجام و قدرت تهاجمی بود، در غیر این صورت دشمن تا سال‌ها در این مناطق می‌ماند، تا خواسته‌های خود را بر ما تحمیل کند.

وی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح و حضرت امام خمینی (ره) میان مذاکره و تسلیم شدن به دشمن و یا ایجاد قدرت تهاجمی بر دشمن، دومی را برگزید و به جای تسلیم شدن در برابر دشمن، با تهاجم به دشمن و مقاومت موجب شکست دشمن شد؛ چه درس‌هایی را می‌توانیم از فتح خرمشهر مورد اهمیت قرار دهیم، چرا که فتح خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی بر دشمن متجاوز و اشغالگر است که بر اثر اراده و انسجام ملی و حضور همه جانبه مردم در صحنه دفاع و خلاقیت و جانفشانی رزمندگان اسلام با عنایت پروردگار حاصل شد.

فرمانده قرارگاه مرکز خاتم الانبیا ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: کسانی که تمام تاریخ چندصدساله آن‌ها به جنگ و کشتار گذشته است، ما را از جنگ نترسانند، ما عزت و بزرگی ملت را از درون خون و حماسه به دست آورده ایم و در جهت دفاع از منافع و عزت برای هر وضعیتی آماده هستیم؛ فتح خرمشهر برجسته‌ترین پیروزی نظامی ایران در سال دوم جنگ در مرحله آزادسازی مناطق اشغالی بود که در طی آن خرمشهر به عنوان مهمترین شهر اشغالی ایران شد و در ۸ سال دفاع مقدس با اقتدار قوای نظامی ایران، ارتش، سپاه و بسیج آزاد شد.

سردار رشید تاکید کرد: هم اکنون بعد از ۳۷ که از فتح خرمشهر می‌گذرد، این پرسش اساسی مطرح است که برجستگی فتح خرمشهر را در چه امری باید جستجو کرد. برای تعیین اهمیت فتح خرمشهر شاخص‌های متفاوتی وجود دارد، اما استفاده از قدرت نظامی در مقایسه با سایر مولفه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. باید با تمرکز بر قدرت نظامی و کارکرد سیاسی و اجتماعی آن فتح خرمشهر را مورد توجه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: توجه به درس‌های فتح خرمشهر در مواجهات سرنوشت‌ساز ضرورت دارد. فتح خرمشهر را باید در این شرایط مورد تأمل و بازبینی قرار داد؛ بر اساس شرایط کنونی و آینده از ابعاد مختلف باید فتح خرمشهر را مورد توجه قرار داد، باز پس گیری خرمشهر به عنوان آخرین موضوع استراتژیک که برای فشار به ایران در تصرف دشمن بود، حاصل بازتولید قدرت تهاجمی بود که امکان آزادسازی خرمشهر را فراهم کرد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: قدرت تهاجمی ایران در مرحله جدید پس از حذف بنی صدر از ساختار قدرت سیاسی با ترکیب تمامی مولفه‌های قدرت و ایجاد همگرایی بسیج نیرو‌های مردمی در جنگ صورت گرفت، اگر آنچه موجب فتح خرمشهر شد قبل از جنگ محقق شده بود، یا دشمن را از حمله به ایران بازمی‌داشت و یا اینکه در نقطه صفر مرزی دشمن از نیرو‌های نظامی ما شکست می‌خوردند.

وی اظهار کرد: بازتولید قدرت نظامی نشان داد تنها می‌توان با دارا بودن قدرت از ایران دفاع کرد؛ هم اکنون قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور برآمده از ۸ سال دفاع مقدس است؛ مواجهه با تهدیدات پیش رو در ابعاد سیاسی، اقتصادی، نظامی و روانی نشان می‌دهد که باید با شناخت از حربه‌های دشمن از تمامی مولفه‌های دفاعی تهاجمی در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: اعتماد به نفس ملی با استفاده از قدرت دفاعی تهاجمی و هوشمندی در هدف‌گذاری ایجاد می‌شود که بخشی از سرمایه و میراث ملی است و برای برون رفت از شرایط کنونی باید مورد توجه قرار گیرد؛ برتری نظامی میدانی اگر از طریق دیپلماسی و ابزار تفهیم اراده به دشمن تحمیل شود، اهداف ما محقق شده است. محور قدرت ما حضور مردم در صحنه و پایبندی به اعتقادات است که در این صورت از امداد الهی نیز برخوردار می‌شویم.

سردار رشید بیان کرد: مردم بدانند نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران فرزندان جان بر کف شما هستند که همانند سرباز زندگی خود را وقف ثبات کشور کرده‌اند، آنچه ایران از آن برخوردار است سایر کشور‌های مورد حمایت دشمن از آن بی‌بهره هستند؛ اقدامات دشمن برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران از طریق عملیات روانی، تحریم و اقدامات تهدیدآمیز سیاسی، امنیتی و نظامی است که در این مرحله باید با انسجام حول محور رهبری و حمایت از دولتمردانمان همانند گذشته برای پیمودن راه دشوار پیش رو برای آینده ایران در کنار هم باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
مردم هميشه پشتيبان نظام بودن و هستن
آخرین اخبار