سرمربی تیم سپیدار قائمشهر گفت: پیشرفت فوتبال بانوان در گرو مسائل متعددی است که یکی از آن مربوط به بروز شدن دانش مربیان لیگ می‌شود.

سارا آذری سرمربی تیم فوتبال سپیدار قائمشهر در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال و هیات‌های استانی دوره‌هایی برای افزایش دانش مربیان برگزار می‌کنند این دوره‌ها با اینکه مفید هستند، اما کافی نیستند و مربیان لیگ ما باید خودشان پیگیر بالا بردن سطح دانش و اطلاعاتشان باشند و روز به روز آگاهی خودشان را در سطح جهانی بالا ببرند.

آذری: مربیان فوتبال باید به دنبال به روز شدن هم باشند/ لیگ بانوان دوقطبی شده است

لیگ بانوان ۲ قطبی شده است

او تصریح کرد: هر چند کیفیت فوتبال بانوان نسبت به سال‌های گذشته بالاتر رفته، اما به دلیل برخی مسائل مالی لیگ بانوان به دوقطب تقسیم شده است. یک بخش آن را تیم‌هایی تشکیل داده اند که وضعیت مساعدی دارند و بخش دیگر متعلق به تیم‌هایی با وضعیت نامساعد است. بازیکنان تمایل دارند در تیم‌های بهتر لیگ بازی کنند و به همین ترتیب یکسری تیم‌ها خیلی قوی و در طرف دیگر تیم‌های به نسبت ضعیف قرار گرفته اند به طوری که سه تیم اول لیگ شرایط مطلوبی دارند و نتیجه لیگ برای آن‌ها مشخص است.

داوران وظیفه سختی دارند

آذری افزود: اشتباهات داوری در لیگ امسال هم به چشم می‌خورد، اما برای همه واضح مشخص است که چه وظیفه سختی برعهده داوران است. آن‌ها هم مانند مربیان و حتی بازیکنان نیاز به کسب تجربه بیشتر دارند.

آذری: مربیان فوتبال باید به دنبال به روز شدن هم باشند/ لیگ بانوان دوقطبی شده است

فوتبالیست‌های ما هم می‌توانند لژیونر شوند

سرمربی سپیدار قائمشهر ادامه داد: بازیکنان ما می‌توانند لژیونر شوند و همین اتفاق مبارک به فوتبال بانوان و تیم ملی کمک شایانی می‌کند. همان طور که در فوتسال بانوان ما چندین بازیکن در لیگ کشور‌های دیگر بازی می‌کنند خوب است که دختران فوتبالیست ما هم ذهنیت این موضوع را در خودشان پرورش دهند.

فوتبال پایه پشتوانه لیگ بزرگسالان است

او اظهار داشت: باید به قوت و بالا بردن کیفیت فوتبال پایه در کشورمان توجه به سزایی داشته باشیم به طوری که حتی اگر می‌توانیم برای این رده‌ی سنی مسابقات متمرکزی را برگزار کنیم. پیشرفت آینده این رشته ورزشی مرهون بخش پایه است، چون ما در کشورمان برای این دختران مسابقات لیگ نداریم و آن‌ها به یک مجموعه بازی‌های منظم در سال نیاز دارند.

افراد عادی فوتبال بانوان را نمی‌شناسند

آذری در پایان خاطر نشان کرد: هنوز هستند افرادی که با این رشته ورزشی در بخش بانوان بیگانه اند و آن را نمی‌شناسند و شاید بهتر است که بگویم درصد کمی از مردم کشور ما فوتبال بانوان را دنبال می‌کنند و فقط تیم‌ها و افراد مربوط به این تیم‌ها پیگیر لیگ و نتایج آن هستند.


بیشتر بخوانید:

خشونت فوتبال به بانوان هم رسید/ مشت و لگد به سبک مبارزات خیابانی!

شهرداری بم یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.