از ابتدای امسال تا پایان فروردین انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان در هرمزگان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،احمد پویافر دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تا پایان فروردین انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان در هرمزگان کشف شده است.

وی افزود: بیشترین کشفیات استان سوخت، دام، لوازم خانگی، پوشاک، اسباب بازی، تجهیزات ماهواره، مواد غذایی، دارو، کود شیمیایی، گوشی تلفن، لوازم آرایشی و بهداشتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان هم گفت: کاهش قاچاق سوخت زمینه فعالیت‌های مفید اقتصادی را مهیا می‌کند.

ایرج حیدری افزود: دستگاه‌های اجرایی هرمزگان برنامه‌های عملیاتی خود را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۹۸ به دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ارائه کنند.

سرپرست اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز دریابانی هرمزگان با بیان اینکه در ماه رمضان قاچاق دام زنده به عمان افزایش یافته است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳۹ راس دام سبک قاچاق کشف شده است.

سرهنگ حمید حاتمی افزود: دام‌های سبک از کرگان و کهنه شهرستان میناب قاچاق می‌شوند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان نیز گفت: امسال ۲۱ میلیون و ۸۴۰ هزار لیتر سوخت در استان صرفه جویی شده است.

عبدالله احمدی افزود: سوخت برای ماشین آلات واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی استان بر اساس پیشرفت فیزیکی طرح‌ها تخصیص می‌یابد.

مرتضی مدنی مدیر کل تعزیرات حکومتی هرمزگان هم گفت: با توجه به افزایش قاچاق دام، جهاد کشاورزی هرمزگان دام‌های استان را هویت دار و پلاک دار کند.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم رفع مشکل سامانه تجارت آسان برای ثبت درخواست سوخت واحد‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی قیر و پاسخگویی به درخواست‌های مردمی را از شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان خواستار شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: خروج دام سبک و سنگین به جز شتر برای کشتار از استان ممنوع است.

طهماسب غلامپور افزود: ورود دام به استان با در نظر گرفتن دستورالعمل ابلاغی جابه جایی دام آزاد است.

معاون پیشگیری دادگستری هرمزگان هم گفت: باید با سرشاخه‌های قاچاق سوخت در دریا مقابله شود.

علیرضا احمدی منش بر اصلاح شبکه توزیع، و اجرای قانون پولشویی در سیستم بانکی برای کاهش قاچاق و درآمد‌های نامشروع و فعال شدن تعاونی‌های مرز نشینی برای تجارت قانونی سوخت تاکید کرد.

سرهنگ غنچه پور از معاونان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه هم گفت: فروردین امسال در عملیاتی غافلگیرانه و موفق که با اطلاعات دقیق و هوشمندانه صورت گرفت، از یک کشتی ۱۰ هزار تنی، ۱۲ میلیون و پانصد هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و توقیف شد.

وی افزود: ۲ روز پیش از یک فروند لنج ۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در لنگرگاه رمچاه جزیره قشم کشف شد.

وی گفت: نیروی دریایی سپاه در شرق تنگه هرمز حضور دارد و با باند‌های کلان قاچاق سوخت برخورد می‌کند.
انتهای پیام/ز


افزایش ۱۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.