به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر، گفت: چندی پیش مردی ۲۴ ساله ساکن تهران با طرح شکایتی به این پلیس آمد و اظهار داشت که در یکی از کانالهای تلگرام، تبلیغ جذاب کاریابی در یک آی دی شخصی توجهش را جلب کرده و پس از ارتباط با مدیر کانال دریافته که این کانال اقدام به ثبت نام نیروی کار و خرید ارز الکترونیکی، کرده و از این طریق میتواند مشکل بیکاری را حل کند، اما غافل از اینکه مدیر کانال با این ترفندِ ماهرانه دامی برای افراد جویای کار پهن کرده است.
این مقام انتظامی عنوان داشت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم تحت عنوان "بازاریابی اینترنتی" جوانان را فریب داده و با نامهای جعلی و همکاری مشترک افراد متقاضی که قصد مشارکت با او را داشتند، برای عمل مجرمانه خود مورد سوء استفاده کرده و در بخش دیگری از اقدام مجرمانه با راه اندازی صفحه درگاه بانکی جعلی کاربران را برای خرید از کانال تبلیغاتی خود به دام میانداخت و پس از دسترسی به حساب بانکی آنها اقدام به سرقت وجوه بانکی افراد و انتقال به حساب کاربری فردی که پنل خود را دراختیارش قرار داده بود میکرد و برای رد گم کردن و پنهان ماندن هویت خود از طریق پنل کاربری اشخاص اقدام به خرید ارز الکترونیک میکرد و هر بار برای شاکی مبلغی پول در قبال کارکرد و سود حاصله سایت کاری مشترک واریز میکرد.
وی افزود: با اقدامات فنی کاراگاهان پلیس مشخص شد متهم یکی از افراد سابقه دار پروندههای قبلی این پلیس بوده، که بر این اساس موضوع به دادسرای مبارزه با جرایم رایانهای اعلام شد و با شناسایی محل اختفای متهم، مامورین در یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس منتقل کردند.
سرهنگ کاظمی، تصریح کرد: در بررسیهای اولیه مشخص شد متهم، موجودی اطلاعات بیش از ۱۶۶ کارت بانکی شهروندان را از طریق صفحه جعلی بانکی (فیشینگ) به دست آورده، ولی قبل از هر برداشتی دستگیر شده و نقشههای بعدی او عقیم و ناکام مانده است.
وی با اشاره به این که متهم در تحقیقات انجام شده اذعان داشت که به طمع کسب پول دست به این کار زده و اکنون از کرده خود پشیمان است، گفت: متهم پس از اعتراف به جرم خود و تکمیل پرونده به دادسرای مبارزه با جرایم رایانهای منتقل شد تا در این خصوص تصمیمات قضایی اتخاذ شود.
رئیس پلیس فتا پایتخت، در پایان از شهروندان خواست، که فریب اینگونه تبلیغات در فضای مجازی و همچنین در برابر پیشنهادهای اغوا کننده، فریب افراد شیاد و کلاهبردار را نخورده و هیچگاه به تبلیغات و آگهیهای تطمیع کننده در شبکههای اجتماعی توجه نکنند.
انتهای پیام/