وزارت کشور پرتغال اعلام کرد حزب سوسیالیست این کشور در انتخابات پارلمان اوپا با به دست آوردن بیش از ۳۳ درصد آرا و ۶ صندلی پیروز شد.

پیروزی حزب سوسیالیست پرتغال در انتخابات اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت کشور پرتغال امروز (دوشنبه) پس از شمارش تقریبا تمامی صندوق‌های آرا، اعلام کرد حزب سوسیالیست این کشور با به دست آوردن ۳۳.۳۸ درصد آرا و تصاحب شش صندلی در پارلمان اروپا در انتخابات اخیر این نهاد قانون‌گذار پیروز شد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، حزب محافظه‌کار سوسیال دموکرات با به دست آوردن ۲۱.۹۴ درصد آرا و چهار صندلی در پارلمان اروپا دوم شد. بعلاوه آنکه، دو صندلی به حزب چپی پُلیتیکال که ۹.۸۲ درصد آرا را به دست آورده است تعلق می‌گیرد و یک صندلی هم سهم ائتلاف دموکراتیک می‌شود که از دو حزب سبز‌ها و کمونیست تشکیل شده است.

انتخابات برای کسب ۷۵۱ صندلی پارلمان اروپا در سراسر اتحادیه اروپا در ۲۳ تا ۲۶ مه برگزار شد. بر اساس نتایج اولیه، حزب مردم اروپا ۱۸۲ صندلی خود را در این نهاد حفظ کرده است، در حالی که اتحادیه پیشرو سوسیالیست‌ها و دموکرات‌ها ۱۴۷ صندلی را کسب کردند. حزب «راست ملل و آزادی» و حزب «اروپای آزاد و دموکراسی» با افزایش سهم خود نسبت به رای‌گیری پیشین به ترتیب ۵۸ و ۵۴ کرسی را تصاحب کردند.

انتخابات پارلمان اروپا در سراسر اتحادیه اروپا در روز‌های ۲۳ تا ۲۶ مه برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار