دو مهاجر غیرقانونی با چسباندن خود به زیر یک اتوبوس وارد یک پایگاه نظامی در انگلیس شدند که به دنبال آن هشدار‌های امنیتی در این پایگاه صادر شد.

اعلام هشدار امنیتی در انگلیس به دنبال ورود دو مهاجربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال ورود غیرقانونی دو مهاجر به انگلیس هشدار امنیتی بزرگی در یک پایگاه نظامی این کشور صادر شد.

بر اساس این گزارش، دو مرد با پنهان کردن خود در زیر یک اتوبوس که حامل نظامیان انگلیسی از مقصد فرانسه به یک پایگاه نظامی در آکسفورد شایر بود، وارد انگلیس شدند.

بنا بر گزارش روزنامه میل، گفته می‌شود این دو مهاجر که از یکی کشور‌های شمال آفریقا هستند این اتوبوس را که نیرو‌های «بریتانی فریز» را از شربورگ، بندری در دریای مانش فرانسه به پورتسموث انگلیس حمل می‌کرد کاملا به صورت تصادفی انتخاب کرده‌اند. این دو مرد با به خطر انداختن جان خود به زیر این اتوبوس چسبیده و حدود ۱۳۰ کیلومتر را تا اردوگاه نظامی انگلیس در آکسفورد شایر طی کردند.

روزنامه میل به نقل از یک منبع آگاه در این پایگاه نظامی نوشت: «درست زمانی که افسران در حال پیاده شدن از اتوبوس بودند صدای عجیبی از انتهای خودرو به گوش رسید و سپس این دو مرد خود را به پایین انداخته و شروع به فرار کردند».

در ادامه اظهارات این منبع آمده است: «پس از آن هشدار امنیتی در پایگاه صادر و اردوگاه بسته شد. سپس به همه سربازان دستور داده شد اردوگاه را برای یافتن این دو مهاجر جستجو کنند. تمامی خودرو‌هایی که به آنجا وارد و یا خارج می‌شدند، به دقت بازرسی شد. همگان از اینکه آن‌ها چگونه در چنین مسیر طولانی توانسته بودند خود را به زیر اتوبوس بچسبانند در بهت و حیرت بودند. زمانی که آن‌ها را یافتیم بسیار خسته بودند».

وزارت دفاع انگلیس در واکنش به این موضوع گفت: «این مسئله بلافاصله با پلیس تامس وَلی در جریان گذاشته شد و در حال حاضر هیچ بخشی از امنیت پایگاه و یا افرادمان در معرض خطر نیستند».

بر اساس تحقیقات دیدبان مهاجرت انگلیس، تا سال ۲۰۱۲، بیش از ۱۲ هزار و ۸۵۰ نفر با پنهان کردن خود در وسایل نقلیه و یا چسباندن خود به آن‌ها توانسته‌اند به طور غیرقانونی وارد این کشور شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار