رشته ورزشی دوومیدانی این روزها در وضعیت بحرانی به سر می برد و دوومیدانی کاران و مربیان این رشته از شرایط خود ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دوومیدانی یکی از رشته های پایه ورزشی است که نیاز به حمایت و پشتوانه سازی دارد تا در عرصه های آسیایی و بین المللی بدرخشد اما این روزها وضعیت این رشته مادر و پایه در کشورمان خوب نیست و دوومیدانی کاران و مربیان این رشته از شرایطشان رضایت ندارند.

نارضایتی دوومیدانی کاران از نبود امکانات و بی توجهی مسئولان 

دوومیدانی کشورمان این روزها وضعیت بغرنجی دارد و دوومیدانی کاران و مربیان این رشته ورزشی از نبود امکانات و بی توجهی مسئولان فدراسیون گلایه مند هستند. همین موضوع باعث شده که مربیان تیم ملی از جمله سپهر زاد و ربانی عطای خود را به لقایشان ببخشند و از تیم ملی کنار بروند. علاوه بر این رسولی پرتابگر طلایی کشورمان در رده جوانان هم به علت حمایت نشدن از سوی فدراسیون دوومیدانی از این رشته ورزشی خداحافظی کرد و از ورزش حرفه ای کنار رفت.

در حالی که دوومیدانی کاران ما باید تمرکزشان بر روی کسب سهمیه برای مسابقات جهانی و المپیک باشند اما خیلی از آنها بدون مربی و با هزینه شخصی خود در حال تمرین کردن هستند و از سوی فدراسیون دوومیدانی حمایتی نمی شوند. همین موضوع باعث شده که آنها از حضور در این رشته ورزشی دلسرد شوند و یکی یکی از ورزش حرفه ای کنار بروند.

////آقای باقری/////وضعیت بغرنج پرمدال ترین رشته المپیکی / دوومیدانی در مسیر سراشیبی

حراج مدال در پرمدال ترین رشته المپیکی 

در حال حاضر وضعیت دوومیدانی کاران کشورمان آن قدر نامناسب است که ثمری قهرمان پرتاب وزنه آسیا قصد دارد ماشینش را بفروشد و مدال هایش را به حراج بگذارد تا هزینه های ورزشی خود را تامین کند.

به هر حال ورزشکاران دوومیدانی کشورمان برای تکرار افتخارات ورزشی خود در مسابقات آسیایی و جهانی نیازمند توجه و حمایت مسئولان فدراسیون هستند اما گویا فدراسیون نشینان در خواب بهاری به سر می برند و فقط نظارگر از بین رفتن استعدادهای دوومیدانی هستند و فکری برای بهبود شرایط این رشته ورزشی پایه و مادر نمی کنند.

تمرکز رئیس فدراسیون دوومیدانی بر روی انتخابات 

مدیران فدراسیون دوومیدانی بهانه شان این است که بودجه کافی برای تامین هزینه‌های همه ورزشکاران را ندارند و فقط می‌توانند از کسانی که شانس کسب مدال در مسابقات آسیایی و جهانی دارند حمایت کنند و سایر ورزشکاران باید از سوی هیئت‌های ورزشی استانی خود تامین شوند. همچنین مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی به جای اینکه راهکاری برای بهبود شرایط این رشته ورزشی در نظر می‌گیرد تمرکزش را روی انتخابات ریاست فدراسیون معطوف کرده است و به شهرستان‌ها سفر می‌کند تا آرای روسای هیئت‌های ورزشی را برای خود جمع کند و حضورش در این فدراسیون را برای ۴ سال آینده تضمین کند.

اظهارات کیهانی درباره مشکلات دوومیدانی  

البته مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در واکنش به اعتراض مربیان و ورزشکاران به ندادن حقوق به آنها بیان کرد که چرا باید به ورزشکاری که یک مدال ندارد حقوق ماهیانه بدهیم؟ ما به جالی حقوق، به مدال آوران و مربیانشان پاداش می دهیم. 

کیهانی ضمن تکذیب بی توجهی فدراسیون دوومیدانی به وضعیت مربیان داخلی گفت:  موضوع مربیان داخلی موضوع بسیار مهمی در دوومیدانی است. ما به ویژه پس از افزایش قیمت ارز و شرایط اقتصادی نگاه ویژه‌ای به بحث مربیان داخلی و استفاده از دانش آن‌ها داشته ایم. در اعزام هایمان هم از حضور مربیان داخلی نهایت استفاده را می‌کنیم. ما از همه مربیانی که کار اثرگذار در دوومیدانی می‌کنند حمایت خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی  در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه آیا حقوق پیوسته به مربیان داخلی داده می‌شود یا تنها پرداختی به آن‌ها در بازه زمانی محدودی انجام می‌شود گفت: مگر همه مربیان دوومیدانی این دو سه مربی منتقد نفر هستند؟ اینکه خودشان را با مربی خارجی مثل مک ویلکینز مقایسه می‌کنند اشتباه است. چطور حقوق خودشان را با مک ویلکینز مقایسه می‌کنند، اما ناپیوسته حقوق گرفتن را با وی مقایسه نمی‌کنند؟ مک ویلکینز هم تنها در زمان قراردادش حقوق می‌گیرد.

کیهانی ادامه داد: ورزش دوومیدانی همیشه پر حاشیه بوده است. در مقطعی که من مسئولیت فدراسیون را بر عهده داشتم تغییراتی در رویه‌های فدراسیون رخ داده است که قاعدتا مقاومت‌هایی با آن می‌شود. ما شرایط خاص خودمان را داریم و با هر مربی مطابق شرایط خاص خودمان کار می‌کنیم. به همه مربیان گفتیم کارتان را شروع کنید و نگاه ما نگاه حمایتی است.

کیهانی در واکنش به این موضوع که تمرکزش به انتخابات آینده فدراسیون دوومیدانی است، گفت: همه می دانند من در فدراسیون از صبح تا پاسی از شب کار می کنم. خودم در جریان جز به جز مسائل دوومیدانی هستم. در مسابقات قهرمانی آسیا شبانه روزی در مجموعه آفتاب انقلاب بودیم. از همه کسانی که در این مدت به من و ورزش دوومیدانی کمک کرده اند تشکر می کنم. علاوه بر این هنوز تصمیم نهایی را برای رفتن نگرفته ام. بودن با هر شرایطی با روحیات من سازگاری ندارد، اما هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته ام.

کیهانی در پاسخ به این سوال که چرا حسین رسولی را تنها گذاشته اید گفت: چند پزشک به ما گفته اند که وی به علت تمرینات غلط مصدوم شده است. اگر استعدادی وجود دارد اجازه نمی‌دهیم استعدادمان دوباره تمریناتی کند که سلامتی اش به خطر بیفتد و درمان وی در اولویت است

رئیس فدراسیون دوومیدانی معتقد است که با وجود اینکه ورزشکاران علیه مسئولان این فدراسیون صحبت می کنند اما تاکنون برخورد قهری با کسی نکردند و کمیته انضباطی تشکیل ندادند. 

به هر حال معلوم نیست سرنوشت دوومیدانی کشورمان به کجا می انجامد و چه زمانی مشکلات قهرمانان این رشته ورزشی حل می شود!؟


بیشتر بخوانید: 

طلا و نقره پرتاب دیسک به ایران رسید

کیهانی به مقام چهارم دست یافت / مسلم نیا در جایگاه نهم ایستاد

حسن تفتیان به دور نیمه نهایی صعود کرد


انتهای پیام/

آخرین اخبار از دوومیدانی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار