استاندار اردبیل:

۳۶۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سرخاب نیر آبیاری مکانیزه می‌شود

استاندار اردبیل گفت: یکی از بزرگترین پروژه بخش کشاورزی که در شهرستان نیر درحال اجراست، پروژه آبیاری مکانیزه اراضی پایاب سد سرخاب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: درحال حاضر برای اجرای این پروژه ۵ پیمانکار درحال فعالیت هستند که آبیاری این پروژه به صورت کم فشار و مکانیزه در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته و بعد از اتمام آن ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ۸ روستای پایین دست آن تحت پوشش آبیاری مکانیزه قرار خواهند گرفت.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود در جمع اهالی روستای گوگه به فعالیت کارخانه‌های موجود در شهرک تخصصی آب نیر اشاره کرد و گفت: بزودی کارخانه تسنیم نوش که مدتهاست راکد مانده توسط سرمایه گذار جدید شروع به فعالیت خواهد کرد و با فعالیت آن برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

بهنام جو با اشاره به بحث توسعه گردشگری در این شهرستان، افزود: اولین هتل ۵ ستاره استان اردبیل در شهرستان نیر درمحل دهکده توریستی سبلان یا همان آبگرم برجلو درحال احداث است و تلاش می‌کنیم طی سه سال آینده بیکاری را در شهرستان نیر به کمترین حد ممکن برسانیم.

وی همچنین اهمیت کاشت گیاهان دارویی در استان را یادآور شد و گفت: خوشبختانه گام‌های موثری دراین خصوص برداشته شده و در شهرستان نیر هم ۳۶ هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی هست و دراین خصوص جهاد کشاورزی تسهیلات ویژه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ح

احداث اولین هتل ۵ ستاره استان اردبیل

برچسب ها: آبیاری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.