آیین گرامیداشت دکتر محمد معین از بزرگان فرهنگ و ادبیات فارسی ۱۳ خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رحیم حیدری، رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر محمد معین گفت: مراسم بزرگداشت دکتر محمد معین از بزرگان فرهنگ و ادبیات فارسی ۱۳ خرداد ماه با حضور دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه فرهنگ لغات فارسی معروف به فرهنگ لغت معین از مهمترین آثار این فرهیخته گیلانی است، افزود: محمد معین ۹ اردیبهشت ۱۲۹۷ در محله زرجوب رشت به دنیا آمد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر محمد معین گفت: دکتر معین در ۶ سالگی پس از فوت مادر و پدرش بر اثر شیوع بیماری حصبه، جد پدری او شیخ محمدتقی معین العلما به تربیت وی همت گذاشت.

رحیم حیدری افزود:دوره متوسطه اول را در دبیرستان شهید بهشتی سابق و دکتر بهشتی فعلی رشت و به گذراند و دوره دوم متوسطه را در رشته ادبی در دبیرستان دارالفنون تهران به پایان رساند و سال ۱۳۱۰ در دانشسرای عالی در رشته ادبیات و فلسفه علوم تربیتی به تحصیل پرداخت.

وی گفت: تالیف فرهنگ ۶ جلدی فارسی معین، مدیریت و چاپ لغت نامه دهخدا و ده‌ها تالیف، ترجمه و تصحیح متون فارسی از مهم‌ترین آثار علمی وی است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر محمد معین تصریح کرد: دکتر محمد معین ۱۳ تیرماه ۱۳۵۰ پس از ۴ سال و ۹ ماه بیهوشی ناشی از خستگی مفرط درگذشت و بنابر وصیت خودش در آستانه اشرفیه در کنار رودخانه حشمت رود به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/م.ع

مراسم گرامیداشت دکتر محمد معین از بزرگان فرهنگ و ادبیات فارسی ۱۳ خرداد برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.