رییس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین گفت: خودرو‌های گاز سوز در خراسان جنوبی از اواخر خرداد برای دریافت گواهی سلامت اقدام کنند.

محمودیان، رییس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: ثبت خودرو‌ها در سامانه جامع خودرو‌های گاز سوز پس از مصوبه دولت در اسفند ماه سال گذشته به صورت پایلوت در چند استان آغاز شده که در خراسان جنوبی مردم می‌توانند از اواخر خرداد برای دریافت گواهی سلامت اقدام کنند.


وی با بیان اینکه برای شروع فرآیند دریافت گواهی سلامت باید به سامانه IRNGV مراجعه کنند، افزود: پس از ثبت درخواست در این سامانه مرکز خدمات فنی که پروانه کسب از اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین دارد را انتخاب و ساعت و روز مراجعه را مشخص می‌کنند تا از ازدحام جلوگیری شود.


رییس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین گفت: در این مراکز بازرسانی از سازمان ملی استاندارد حضور دارند که خودرو‌ها را طبق دستورالعمل مورد ارزیابی قرار می‌دهند و هر خودرویی که بتواند این فرآیند را طی کند؛ تاییده‌ای دریافت کرده و به عنوان خودروی گازسوز شناخته می‌شود.


محمودیان ادامه داد:اگر خودرو‌ها تا یکم دی ماه این گواهی را دریافت نکنند از سوختگیری آن‌ها در جایگاه‌های سوخت جلوگیری می‌شود.


وی با بیان اینکه مردم مراجعه به مراکز را به روز‌های آخر موکول نکنند، افزود:بیش از ۲۰ مرکز خدمات فنی در خراسان جنوبی فعال هستند که ۶ کارگاه مورد تایید قرار گرفته است.


برای گاز سوز کردن خودرو‌ها وام داده می‌شود


محمودیان در ادامه گفت: متقاضیان گاز سوز کردن خودرو‌ها هم می‌توانند از طریق سامانه جامع خودرو‌های گازسوز اقدام کنند.


وی افزود: پس از ثبت درخواست مردم می‌توانند به کارگاه‌های مورد تایید مراجعه کنند که پس از طی فرآیند تبدیل حتما گواهی سلامت را دریافت کنند.


محمودیان گفت: وام ۲.۵ میلیون تومانی با اقساط ۱۲ و ۱۸ ماهه نیز برای تبدیل خودرو‌های بنزینی به گاز سوز در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: گاز ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.