سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: همیشه مخالف استفاده از مربی خارجی هستم و اعتقاد دارم تمام مربیان ایرانی نسبت به ویلموتس شرف دارند.

مناجاتی: همیشه مخالف استفاده از مربی خارجی هستم/ غذای آماده داریم و نباید از خانه کوچه بغلی کاسه آش بگیریممهدی مناجاتی، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران  در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید این تیم بیان کرد: من همیشه مخالف سرمربی خارجی هستم. زمانی تنها از طریق 2 شبکه تلویزیونی مربیان خارجی را می دیدیم اما وقتی مسئولان فدراسیون بهترین مربیان خارجی را برای آموزش مربیان داخلی به ایران می آورند و بسیاری از این نفرات هم پس از مدتی با مربیان ما فارسی صحبت می کنند، دیگر لزومی ندارد از سرمربی خارجی برای تیم ملی استفاده کنیم.

مناجاتی ادامه داد: مربی ایرانی شناخت بیشتری از بازیکنان و جو تیم ملی دارد و حتی مربیانی که در زمین های خاکی کار می کنند، دلسوز فوتبال و بازیکنان کشورمان هستند اما مربی خارجی تنها دنبال کارنامه است. استفاده از مربی خارجی برای تیم ملی مانند این می ماند که خودمان با وجود داشتن غذای آماده، برای سیر شدن از خانه ای که در کوچه بغلی است یک کاسه آش بگیریم. به نظرم فدراسیون فوتبال خودش را در اختیار مربیان خارجی قرارداده است. نمی دانم شاید هم مربی خارجی برای مسئولان فدراسیون استفاده ای دارد اما مربیان ایرانی به تمام خارجی ها شرف دارند.

او درباره عیادت برخی پیشکسوتان فوتبال از پرویز ابوطالب گفت: خوشحالم به عیادت یکی از معلم ها و مربیان خوب کشورمان آمدم. پرویز ابوطالب، استاد من بوده و به نظر من نسل فعلی، این اسطوره ورزشی را کمتر می شناسد. بازیکنان نوجوان و جوان کشورمان سال های پیش از تجاربی که ابوطالب از دوره های مربیگری در ژاپن و اروپا داشت، استفاده کردند. او جدا از جایگاه مربیگری دارای منش پهلوانی و اخلاقی است. برادران ابوطالب به ورزش ایران خدمت کرده اند و خوشحالم دوستان شرایطی فراهم کرده اند تا من بتوانم با  عیادت از ابوطالب، یک هزارم زحماتی که او برایم کشیده است جبران کرده و جوابگوی زحماتش باشم.


بیشتر بخوانید:

ویلموتس وارد ایران شد

اردوی تیم ملی ابتدای هفته آینده آغاز می‌شود/ سفر ویلموتس به اصفهان منتفی شد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد


انتهای پیام/

اظهارات مهدی مناجاتی درباره انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار