ساکنان جولان اشغالی سوریه با اعلام مخالفت با نصب توربین‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه، درباره خطر‌های زیست‌محیطی و بشری این طرح هشدار دادند.

هشدار ساکنان جولان اشغالی سوریه درباره طرح توربین‌های رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ساکنان جولان اشغالی سوریه بر مقابله با طرح توربین‌های بادی که قرار است مقامات رژیم اشغالگر در سرزمین آن‌ها انجام دهند، تاکید کردند چرا که این طرح، خطر‌هایی برای زمین‌های کشاورزی دارد و به طور مستقیم به سلامت ساکنان جولان اشغالی و منطقه القنیطره زیان می‌رساند، منطقه‌ای که در مجاورت جولان واقع است.

خبرنگار العالم در جولان اشغالی گزارش داد: در چارچوب فشار‌های مردمی برای مقابله با تجاوزات رژیم اسرائیل، تشکل‌های مردمی و دینی در استان‌های جولان اشغالی برای همه کسانی که در برابر طرح توربین‌ها ملایمت و یا با آن تعامل کنند، بیانیه‌های مختلف و پیام‌های هشدارآمیزی صادر کردند. دشمن اسرائیلی این طرح را در مساحتی معادل ۶۰۰ دونم (هر دونم ۱۰۰۰ متر مربع است) اجرا خواهد کرد و طبق آن پس از اجاره کردن زمین‌های کشاورزی از کشاورزان به مدت ۲۵ سال در مقابل پرداخت مبالغ مالی به آنها, ۴۵ توربین در این زمین‌ها نصب خواهد شد. در این بیانیه‌ها به همه کسانی که با این طرح تعامل و همکاری می‌کنند، تا پایان این هفته مهلت داده شده است تا از قرارداد‌های امضاشده با شرکت اسرائیلی خارج شوند.

رفیق ابراهیم، فعال سیاسی گفت: «طرح توربین ها، طرح سلطه جویانه و توطئه‌ای است که هدف آن غارت سرزمین ما و نابودی سلامت انسان‌ها، پرندگان و درختان است.»

گزارشگر افزود ساکنان جولان تاکید کردند آماده‌اند تا با همه وسایل موجود با این طرح مقابله کنند و اجازه ندهند رژیم اسرائیل از این منطقه برای اجرای طرح‌هایی بهره‌برداری کند که با طبیعت این منطقه به عنوان سرزمین اشغال شده مغایرت دارد؛ سرزمینی که باید به دولت سوریه باز پس داده شود.

وی تاکید کرد با اجرای این طرح ۲۰ درصد زمین‌های کشاورزی جولان در معرض خسارت‌های مستقیم قرار خواهند گرفت و سلامت ساکنان روستا‌های جولان و برخی ساکنان حومه شمالی القنیطره هم با خطر رو به رو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار