مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی از اهدای ۵۶۵ واحد خون در لیالی قدر امسال خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،عاملی، مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع سه شب قدر ۸۰۹ نفر به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۵۶۵ نفر موفق به اهدای خون شدند و ۲۰۰ نفر به دلیل اینکه اولین بار برای اهدای خون مراجعه داشتند در طرح غربالگری از آن‌ها نمونه گیری انجام شد تا در صورت نداشتن مشکل بعد از سه ماه برای اهدای خون مراجعه کنند.


وی افزود: در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز، ۲۹۶ نفر از مردم استان به دو مرکز خونگیری در شهر‌های بیرجند و طبس مراجعه کردند که از این تعداد ۲۰۴ نفر موفق به اهدای خون به بیماران نیازمند شدند.


عاملی با بیان اینکه ۵۰ درصد مراجعان جوانان زیر ۳۰ سال بودند، گفت: بیشترین گروه خونی اهدا شده در شب گذشته O مثبت و کمترین گروه خونی اهدا شده A منفی بود.


وی با بیان اینکه هنوز مقدار واحد خون در گروه A منفی به حد مطلوبی نرسیده است، ادامه داد: از افرادی که دارای گروه خونی A منفی هستند درخواست می‌کنیم برای اهدای خون به پایگاه‌های خونگیری مراجعه کنند.


عاملی از افزایش ۲۰ درصدی اهدای خون از ابتدای ماه رمضان تاکنون در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۲۶ نفر به ۲ مرکز خونگیری استان مراجعه داشتند که از این تعداد هزار و ۵۱۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.


خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد که تنها شهرستان‌های بیرجند و طبس پایگاه انتقال خون دارند.
انتهای پیام/ب


اهدای خون در شب‌های قدر خراسان جنوبی

برچسب ها: رمضان ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.