معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس با تولید ۶ هزار و ۴۰۰ تن عسل در سال، رتبه سوم تولید در کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدعبداله جزایری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در استان فارس ۵ هزار و ۸۰۰ نفر با دارا بودن ۶۹۰ هزارکلنی به زنبورداری مشغول هستند.

وی شهرستان‌های فیروزآباد،کازرون، جهرم، اقلید و ممسنی به عنوان عمده تولیدکنندگان عسل استان فارس دانست.

جزایری با اشاره به اینکه در استان فارس عسل در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز برداشت می‌شود، تصریح کرد: برداشت عسل بهاره از نیمه دوم اردیبهشت ماه و در شهرستان‌های جنوبی آغاز شد و در حال حاضر ۹۵۰ تن عسل بهاره برداشت شده است.

این مقام مسئول گفت: به منظور تکثیر و پرورش ملکه‌های برتر با توانایی تولید بیشتر، ایستگاه پرورش ملکه واقع در منطقه شش پیر شهرستان سپیدان در حال فعالیت است که در این ایستگاه صفات ژنتیکی شامل: رفتار عمومی، میزان جمع آوری گرده گل، رشد جمعیت کندو، قدرت ادامه حیات و مقاومت به بیماری‌ها مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه پرورش ملکه فارس، از ایستگاه‌های برتر کشور است، افزود: تاکنون نسل ششم ملکه برتر در این ایستگاه تولید شده است.

جزایری با اشاره به تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی مناسب استان فارس، گفت: عسل تولیدی این استان از کیفیت مناسبی برخوردار است، از این رو به سایر استان‌ها و کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله عمان نیز صادر می‌شود.

وجود گل‌های وحشی و دارو‌های گیاهی در فصل بهار موجب شده عسل تولیدی علاوه بر خواص درمانی از طعم و کیفیت مطلوبی برخوردار شود.
انتهای پیام/م 

فارس رتبه سوم در تولید عسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار