یک مقام مسئول گفت: سازمان‌های نظارتی همچون تعزیرات حکومتی باید بر روند عرضه شکر در بازار و کارخانه ها ورود کنند.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره عدم ورود شکر در بازار گفت: سازمان‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی باید بر روند عرضه شکر در بازار و کارخانه های قند و شکر و... ورود کنند.


بیشتر بخوانید: شکر به اندازه کافی در فروشگاه‌ها موجود است/حداکثر قیمت یک کیلو شکر ۴ هزار و ۲۰۰ تومان 


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون کشاورزی مجلس، چندین بار درخصوص عدم عرضه شکر به بازار بررسی وتفحص شده است افزود: نمیدانم که دلالان چقدر در شبکه سوداگری و دلالی نفوذ دارند که می‌توانند منافع مردم را به خطر بیندازند، درحالیکه  وزارت جهادکشاورزی اعلام می‌کند روزی ۸ هزار تن شکر درحال توزیع است.

اکبری با بیان اینکه سازمان و تشکل‌های حقوقی باید در این مورد پاسخگو باشند افزود: مسئولان ذیربط باید در این امر ورودکنند تا در فرآیند‌های بعدی دچار مشکل نشویم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم تزریق شکر تولیدی کارخانه‌های داخلی موجب شده تا عرضه و تقاضای این محصول در بازار دچار نوسان شود، تصریح کرد: باید نظارت‌های جدی صورت گیرد و نباید شرکت‌هایی همچون چغندر قندو... را نادیده بگیریم . شاید در این بخش تعلل‌هایی صورت می‌گیرد چرا که وظیفه آنهاست یک ذخیره استراتژیک شکر داشته باشند که البته تاحدی هم این مساله انجام شده است.

اکبری افزود: زمانی که کالایی مورد استفاده مردم است و کالای استراتژیک به حساب می‌آید اگر افرادی بخواهند آن را احتکار کنند ، یک جرم محسوب می شود و مجازات‌ سنگینی را هم به دنبال دارد.

انتهای پیام/

احتکار، یک جرم به حساب می‌آید و مجازات  سنگینی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار