رییس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان از پرداخت ۹ میلیارد ریال برای حمایت از توسعه منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،عیسی برخورداری پور رییس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان گفت:تا کنون ۹ میلیارد ریال برای حمایت از توسعه منابع طبیعی پرداخت شده است.

وی افزود:این صندوق تاکنون ۱۲ مورد تسهیلات به میزان ۹ میلیارد ریال به شرکت‌های سهامدار این صندوق پرداخت کرده است.

رییس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان گفت: در مدت زمان اندکی که از شروع فعالیت این صندوق تاکنون می‌گذرد ۱۲ مورد تسهیلات بدون سود و تنها با ۴ درصد کارمزد به میزان ۹ میلیارد ریال به شرکت‌های سهامدار پرداخت شده است.

عیسی برخورداری پور گفت: این تسهیلات برای اجرای طرح‌های تولید نهال، پرواربندی دام در مراتع، عرق گیری گیاهان دارویی، مرکز فروش گیاهان دارویی و آبخیزداری پرداخت شده است.

وی گفت: این صندوق با عضویت ۱۷ شرکت تعاونی فراگیر منابع طبیعی و با سرمایه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با هدف توانمند سازی و حمایت از فعالان غیر دولتی بخش منابع طبیعی و آبخیزداری به ویژه مرتعداران و کمک به گسترش اشتغال و بهبود معیشت آن‌ها تاسیس شده است.

رییس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان افزود: به استناد ماده ۳۱ قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص مجوز به دولت برای ارائه کمک‌های فنی و اعتباری پیگیر افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق به منظور افزایش توان صندوق برای پرداخت بیشتر تسهیلات به سهامداران هستیم.

برخورداری پور افزود: با توجه به وجود ۴۷ تعاونی فعال بخش منابع طبیعی و همچنین شرکت‌های فراگیر در حال تشکیل بخش منابع طبیعی، جذب سهامداران جدید برای افزایش سرمایه بخشی غیر دولتی را در برنامه داریم.

انتهای پیام/ر

حمایت از فعالان غیر دولتی بخش منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.