رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران از افزایش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به فشار خون در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قیوم زاده رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران که امروز (چهارشنبه هشتم خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: فشار خون یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیر در جهان است.

وی افزود: ۳۰ تا ۳۵ درصد جمعیت ۳۰ سال به بالای کشور دچار فشار خون هستند که بر اساس آمار جهانی در سال ۲۰۱۶ این عدد هم اکنون به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

قیوم زاده گفت: وزارت بهداشت طی برنامه‌ای طرح بسیج کاهش فشار خون را ارائه کرد که این برنامه قرار است در تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به صورت پایلوت اجرا شود.

وی ادامه داد: اجرای شعار فشار خون بدانیم و اقدام کنیم تا پانزدهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت و مرحله اول آن به صورت آموزشی از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد ماه سال جاری و مرحله دوم طرح شناسایی بیماران فشارخونی تا هفدهم خرداد ماه اجرا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران تصریح کرد: تیم‌های ما به صورت سیار و ثابت فعالیت می‌کنند که تیم سیار در اداره‌ها و سازمان‌ها برای تست فشار خون کارمندان حضور به هم رسانند.

وی افزود: هدف تیم‌های سیار افزایش آگاهی عموم از این بیماری و شناسایی افراد مبتلا به فشار خون است.

قیوم زاده گفت: مقرر شده تا حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور به صورت متمرکز این تست را انجام دهند.

وی افزود: انتظار می‌رود با انجام این تست حدود ۲ میلیون نفر مبتلا به فشار خون جدید شناسایی شوند تا بتوانیم یک میلیون نفر از آن‌ها را درمان و کنترل کنیم.

رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران بیان کرد: تست غربالگری فشارخون علاوه بر شهر‌ها در روستا‌های شهر تهران نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار