بیش از ۲۹ هزار نفر از کم سوادان و بی سوادان استان فارس امسال در دوره‌های سواد آموزی جذب می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس: بر اساس سهمیه ابلاغی از طرف سازمان نهضت سوادآموزی کشور، امسال ۲۹ هزار و ۳۱۲ نفر از کم سوادان و بی سوادان استان باید شناسایی و تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار بگیرند.

بهزاد نوروزی چگینی با بیان اینکه جذب سوادآموز در دوره سوادآموزی از مرداد شروع و تا پایان دی به پایان خواهد رسید، افزود:جذب در دوره‌های انتقال و تحکیم از اول شهریور آغاز و تا پایان آبان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر آموزش رسمی سوادآموزی که همان تحت پوشش بردن کم سوادان و بی سوادان در دوره‌های سه گانه سوادآموزی است، طرح‌های مکمل سوادآموزی در دستور کار سواد آموزی خواهد بود و با جدیت پی گیری خواهد شد.

معاون سوادآموزی فارس گفت: از جمله طرح‌های مکمل سواد آموزی، طرح مهارت آموزی است که در دوره سوادآموزی ۶۸۰ نفر و در دوره انتقال یک هزار و ۲۰ نفر تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

نوروزی با اشاره به سایر طرح‌های مکمل سواد آموزی در فارس، اظهارداشت: در طرح حلقه‌های کتابخوانی ۳ هزار و ۶۵۰ نفر، در نماز کلید بهشت ۲۶ هزارو ۷۶۲ نفر، در طرح خواندن با خانواده ۲۰ هزار نفر و در مسابقه کتابخوانی۲ هزار و ۶۵۱ نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده خواهد شد.
انتهای پیام/م

سهمیه فارس برای آموزش بی سوادان و کم سوادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار