معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری درباره شایعه صدور مجوز برای بازیافت هزار و ۷۰۰ تن پسماند‌های کلره واحد‌های پتروشیمی به استان‌های قزوین و گیلان گفت: پسماند‌های شیمیایی هیچ استانی به قزوین وارد نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری درباره شایعه صدور مجوز بازیافت هزار و ۷۰۰ تن پسماند‌های کلره واحد‌های پتروشیمی به استان‌های قزوین و گیلان گفت: مجوز فعالیت بازیافت پسماند‌های شیمیایی برای شرکتی مستقر در استان مربوط به سال‌های گذشته بود که همان موقع به علت رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان علاوه بر صدور اخطاریه‌هایی برای این شرکت، طی نامه‌ای از اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان خواست از هرگونه انتقال اینگونه پسماند‌ها به این شرکت در استان خود داری کند پس اخبار منتشره اخیر درباره انتقال این پسماندها، صحیح نیست.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۷بر اساس تصمیمات کارگروه مدیریت پسماند استان، ورود هر گونه پسماند صنعتی و ویژه برای دفن در استان ممنوع شد و از ورود پسماند‌های شیمیایی و دارویی بیمارستان‌های استان‌های همجوار نیز از ابتدای سال ۹۸ ممانعت بعمل آمده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: پسماند‌های مختلفی از استان قزوین از جمله پسماند‌های الکترونیکی به سایر استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود، حمایت از واحد‌های بازیافتی در زمینه‌های مختلف که ضوابط و معیار‌های زیست محیطی و بهداشتی را رعایت و کمک قابل توجهی به حفظ محیط زیست کشور می‌کنند نیز با نظارت دستگاه‌های ذیربط از جمله حفاظت محیط زیست دارای اهمیت و مورد تاکید است.

انتهای پیام/ک

تکذیب شایعه صدور مجوز برای بازیافت پسماند‌های کلره واحد‌های پتروشیمی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار