مدیر جهاد کشاورزی آمل از آغاز مبارزه شیمیایی با آفت ملخ در ۷۰۰ هکتار از مراتع لاریجان آمل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: با شناسایی مناطق آلوده به آفت ملخ مبارزه شیمیایی با این آفت آغاز شده است، که این مناطق کانون‌یابی در مراتع کوهستانی روستا‌های ناندل، میانده و حاجی دلاوایرا، نوا، آب اسک، بوده است.

وی افزود: در این نقاط حدود ۷۰۰ هکتار از مراتع دچار آفت ملخ شدند که از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی طی ۱۰ روز حضور و نظارت دهستان پایین لاریجان (بائیجان) شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه  این مناطق  به عنوان کانون آفت ملخ شناسایی شده، مبارزه شیمیایی با این آفت در دستور کار قرار گرفت، گفت: تاکنون ۸۰ هکتار از مراتع لاریجان مبارزه شیمیایی شدند و مابقی با تلاش، همکاری و تعامل شورا‌های اسلامی و دهیاران روستا‌ها ادامه دارد.

وی با تاکید بر رعایت مسایل بهداشتی و زیست محیطی در مناطق آلوده به ملخ افزود: کشاورزان و دامدارن از تردد و تعلیف دام در محل‌های تحت سمپاشی و مبارزه بدون هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز جهاد کشاورزی لاریجان خودداری نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: درصورتی که آفت ملخ به موقع کنترل نشود، خسارت سنگینی به مزارع، محصولات و مراتع وارد می‌شود.
انتهای پیام/س
 

آغاز مبارزه شیمیایی با آفت ملخ در سطح ۷۰۰ هکتار از مراتع لاریجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.