مبارزه با ملخ صحرایی در سطح افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شد.

مبارزه با ملخ صحرایی بر مزارع سیستان وبلوچستان انجام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:مبارزه با ملخ صحرایی در این استان از اسفند سال گذشته تاکنون به افزون بر ۱۰۰ هزار و ۷۰۷ هکتار رسید.

غلام حیدر زورقی  اظهار داشت: مبارزه با ملخ صحرایی اولویت نخست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود، زیرا این استان در رتبه نخست هجوم این آفت در کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۵۶ هزار و ۱۸۰ هکتار سطح سمپاشی شده مراتع جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ صحرایی بالدار و ۵۱ هزار و ۵۲۰ هکتار به پوره (نوزاد ملخ) اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه ملخ‌ها بیشتر در شب ساکن بوده و پرواز کمتری دارند، به همین دلیل مبارزه با این آفت در استان شبانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ملخ‌های مهاجم تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند افزود: این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‎ روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

زورقی اظهار داشت: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان با ۲۵ هزار و ۴۵۰ هکتار و ۲۴ هزار و ۲۰ هکتار به ترتیب به کنارک و دلگان در جنوب استان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون موردی از هجوم ملخ صحرایی به مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

انتهای پیام/گ

مبارزه با ملخ صحرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار