رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال گفت: بازارچه محصولات بومی محلی تات در بخش شاهرود شهرستان خلخال دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال گفت: بازارچه محصولات بومی محلی تات با هدف تقویت بازار صنایع دستی در بخش شاهرود شهرستان خلخال دایر می شود.

وی با تاکید بر شعار سال مبنی بر رونق تولید، افزود: هدف اصلی ما ایجاد رونق اقتصادی و کمک به مشاغل خانگی است که بیشتر بانوان در این حوزه فعال هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال ادامه داد: در سال 97 در حوزه مشاغل خانگی نزدیک به 100 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده که در پنجره واحد رصد و تایید شده است.

شایقی افزود: منطقه شاهرود از جمله مناطقی است که از نظر صنایع دستی و تولیدات بومی و محلی و محصولات ارگانیک حایز اهمیت است.

وی بیان کرد: از جمله صنایع دستی بسیار شاخص تولید شده در این منطقه شال بافی و جوراب بافی و منبت کاری است که با توجه به فعالیت بسیار کم صنعت کاران در حوزه شال بافی برنامه ریزی برای احیای این رشته صنایع دستی در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

تقویت بازار صنایع دستی در شاهرود خلخال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.