رئیس جمهور آمریکا به دلیل آنچه موج مهاجران غیرقانونی در مرزهای جنوبی این کشور خواند، اقدام به تنبیه شدید اقتصادی مکزیک کرد. 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل آنچه موج مهاجران غیرقانونی در مرزهای جنوبی این کشور خواند، اقدام به تنبیه شدید اقتصادی مکزیک کرد. 

بر این اساس، ترامپ در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: تا زمانی که مهاجرت غیرقانونی در مرزهای جنوبی متوقف نشود، به تمامی کالاهای وارده شده از مکزیک 5 درصد تعرفه گمرکی وضع می کنم. این تعرفه ها به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت و تا زمان توقف بحران مهاجران در مرزهای جنوبی ادامه خواهد یافت.

کاخ سفید نیز طی بیانیه ای درباره جنگ تجاری ترامپ علیه مکزیک اعلام کرد: بنابر درخواست رئیس جمهور از تاریخ دهم ماه ژوئن 5 درصد به تعرفه های گمرکی تمامی کالاهای وارداتی از مکزیک افزوده خواهد شد. این رقم در صورت تداوم موج مهاجران غیرقانونی در مرزهای جنوبی، در تاریخ اول ژوئیه به 10 درصد افزایش می یابد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در صورت تداوم این روند، در اول ماه اوت تعرفه ها به 15 درصد خواهد رسید. در اول ماه اکتبر نیز تعرفه های وضع شده علیه کالاهای وارداتی از مکزیک به 25 درصد خواهد رسید.

دولت ترامپ درصدد است با وارد کردن فشار به دولت مکزیک، مانع از عبور مهاجران آمریکای لاتین از این کشور و ورود آنها به خاک آمریکا از طریق مرزهای جنوبی آمریکا شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار