نیروگاه اتمی معروف فوکوشیما در مسیر حمل مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شهرک  فوکوشیما که پس از زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ در اثر انفجار نیروگاه هسته‌ای ژاپن ویران شده بود، قرار است در مسیر عبور مشعل المپیک توکیو ۲۰۲۰ قرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری کیدو نیوز ژاپن، نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دائیچی در اوکومای، که راکتور واحد را در خود جای داده ۱، و در جریان سونامی و زلزله مهیب سال ۲۰۱۱ تخریب شد، به عنوان بخشی از مسیر عبور مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو و تحت عنوان «المپیک بازسازی» در نظر گرفته شده است.

دولت ژاپن ماه گذشته از دستورالعمل تخلیه اجباری خود در بخش‌هایی از اوکوما را لغو کرده است، اما اکثر شهرک به عنوان یک منطقه بدون سکنه باقی مانده است.

پس از رفع ترس مربوط به آب رادیواکتیو جمع شده در راکتور واحد ۱ نیروگاه، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و دولت در تلاش بوده اند تا از بازی‌های المپیک و پارا المپیک برای برجسته نمودن بهبود کشور پس از فاجعه سال ۲۰۱۱، استفاده کنند.

تقریبا ۲۰ هزار نفر در اثر فاجعه و شرایط بهداشتی بعد از آن جان باختند، و ۲۵۰۰ نفر دیگر مفقود اعلام شده است.

بنای یادبود "کاج معجزه " در منطقه ایواته واقع در شمال شرق در مسیر عبور مشعل قرار دارد.

"کاج معجزه" درختی ۲۷.۷ متری است که در برابر سونامی سال ۲۰۱۱، مقاومت کرد در حالی که بقیه از ۷۰ هزاردرخت آن جنگل نابود شدند.
اگر چه این درخت بعدا از بین رفت، اما به صورت مصنوعی بازسازی شده و به عنوان نماد امید برای منطقه دیده می‌شود.

قرار است مشعل المپیک در ماه مارس ۲۰۲۰، دو هفته بعد از مراسم روشن شدن در المپیای یونان به ژاپن برسد.

پس از آن سفر مشعل از ۲۶ مارس از J-Village، استادیوم محل تمرین تیم ملی فوتبال ژاپن در فوکوشیما، سفر خود را آغاز کند.

انتظار می‌رود که طی این سفر ۱۲۱ روزه مشعل از سراسر ۴۷ استان ژاپن عبور کند، سفر مشعل ۲۴ ژوئیه با ورود به ورزشگاه ملی جدید توکیو در مراسم افتتاحیه، به پایان خواهد رسید.

المپیک توکیو قرار است بین ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت برگزار شود و پس از آن بازی‌های پارالمپیک از ۲۵ اوت تا ۶ سپتامبر برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:

نیروگاه اتمی در مسیر مشعل المپیک توکیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار