رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اجرای تحولات در دادگستری گفت: حجم زیاد قوانین مشکلی را برطرف نمی کند و باید تنقیح قوانین انجام شود.

رئیس قوه قضاییه: راه اندازی بانک ایده ها در قوه قضاییه دنبال می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،آیت الله سیدابراهیم رئیسی امشب در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به گزارش رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع در جهت نزدیک شدن شرایط مجموعه خراسان جنوبی تاکنون در دستگاه قضایی گام‌های خوبی برداشته است، زیرا هم در بحث اطاله دادخواست‌ها و هم در رفع اطاله دادرسی‌ها که از معضلات دادسرا‌ای ما است در این استان گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را درخراسان جنوبی خوب ارزیابی کرد افرود: موضوع پرونده‌های مسن و مانده یا همان معوقه که دغدغه بنده است، حتما باید به سرانجام برسد و این روند در استان عملکرد خوبی دارد.

رئیس قوه قضاییه گفت: خراسان جنوبی با داشتن نیرو‌های فرهیخته، همکاران متدین، پرکار، قانع و پرتلاش در ارتباط با مشاغل قضایی اجرای احکام و عدالت گام‌های خوبی برداشته شده است.

رئیسی با اشاره به درخواست‌های نماینده قضات در جلسه افزود: شان منزلت قاضی زمینه را برای رسیدگی‌های عادلانه فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شان منزلت قاضی ایجاب میکند شخصیت حقیقی حقوقی مشکلات معیشتی دغدغه معیشتی نداشته باشد افزود: برای رفع مشکلات کمبود‌های استان خراسان جنوبی تعداد ۱۰ نفر از همکاران ما در مدت یک هفته به استان آمدند تا مشکلات را رصد کنند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در جلسه امروز عصر مشکلاتی از قبیل کمبود نیروی انسانی مطرح که تصمیماتی اخذ شد و مبلغ قابل توجهی امروز مصوب کردیم تا در جا‌هایی که دادگستری خراسان جنوبی مشکلات اعم از رفاهی و ساختمانی دارد تا حدی برطرف شود.

رئیسی با بیان اینکه آنچه در رابطه با کمبود نیرو و اعتبارات در این استان است با مصوبات امید است تا حد امکان برطرف شود افزود: کار قاضی در دادگاه و دادسرا کار سختی است به نحوی که قاضی باید اطلاعات کامل داشته باشد تا آنچه یافته را داوری کند.

وی با بیان اینکه قضاوت اجرای قانون است و قاضی باید اطلاعات همه قوانین را داشته باشد بیان داشت: تسلط بر قوانین مقررات آگاهی از دیگر نکات مهم است، اما یکی از مشکلات ما در قوانین حجم بالای قوانین است که باید تنقیح شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: حجم زیاد قوانین باید حل شود، زیرا حجم زیاد قوانین مشکلی را حل نمی‌کند گاهی ابهام یا تعارض دارد که اجمال تعارض قوانین باید حل شود وعام و خاص بودن قوانین باید مشخص شود تا دور از ابهام، اجمال و گویا باشد.

وی با بیان اینکه تلاش جدی دستگا‌ها و مسئولان بر کاهش ورودی به دادگستری باشد بیان داشت: تلاش شود تا حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری کاهش یابد و میتوان با فعال کردن سازمان ثبت اسناد زمینه لازم را فراهم کرد و هرگونه اقدامی که حجم پرونده اولیه را کم کرد می‌توان حجم را کاهش داد.

رئیسی افزود: ۴۰ سال از ایجاد دادگستری وقوه قضاییه سپری می‌شود و در گام دوم انقلاب نیازمند سند تحول هستیم که این تحول کار یک مدیر و یک نفر نیست و باید از همه مدیران اجرایی سازمان‌ها آغاز شود و در گام دوم انقلاب، تحول را اجرایی و عملیاتی کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه تلاش می‌شود بانک ایده‌ها در قوه قضائیه دنبال شود گفت: با رفع مشکلات و پیشنهادات میتوان گام‌های خوبی برداشت و باید در این راستا به ایده پردازی‌ها توجه شود.

انتهای پیام/ ب

صحبت های در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
مجید
۰۷:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اعدام عوامل گرانفروشی خودروهای داخلی. در کشور سابقه نداشته است که در کمتر از 6 ماه قیمت خودرو 5 برابر شود.