سفارت روسیه در واشنگتن در پاسخ به ادعای اخیر نشریه واشنگتن پست اعلام کرد که مذاکره‌ای میان این کشور و آمریکا برای گسترش پیمان استارت نو صورت نگرفته است.

مذاکره‌ای برای گسترش پیمان استارت نو صورت نگرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک،  سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد که مسکو و واشنگتن هیچ گفتگویی با یکدیگر برای گسترش پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه  ندارند و خبر واشنگتن پست در این باره صحت ندارد.

در بیانیه سفارت روسیه آمده است: ما هر گونه تماسی (با آمریکا) را در این باره رد می‌کنیم چرا که در کنفرانس هلسینکی که یکسال پیش برگزار شد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تنها در این باره پیشنهادی مطرح کرد که می‌شود این پیمان را از سال ۲۰۲۱ به بعد نیز گسترش داد، اما در این باره هنوز پاسخی از کاخ سفید دریافت نکرده‌ایم.

این سفارت‌خانه همچنین از گزارش واشنگتن پست، که بر اساس اظهارات مقامات ارشد سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا (DIA) درباره ادعای نقض پیمان جامع هسته‌ای (CTBT) روسیه شکل گرفته بود به شدت انتقاد و اعلام کرد که حقیقت در این‌باره نادیده گرفته شده است.

سفارت روسیه افزود: اگر واشنگتن پست می‌خواهد موضع روسیه را در این باره شفاف کند و یک گزارش واقع گرایانه در این باره منتشر کند (فارغ از اینکه در بسیاری بخش‌ها اطلاعات جعلی داده که بر اساس فرضیات بحث برانگیزی است) ابتدا باید نگاهی به دیدگاه سفیر آنتونوف و بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در مورد این موضوع داشته باشد.

شایان ذکر است، پیمان استارت نو پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان آمریکا و فدراسیون روسیه است. رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همتای روسی وی ۸ آوریل ۲۰۱۰ در پراگ -پایتخت جمهوری چک- با هم دیدار و یک پیمان برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود امضا کردند. آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه دارند حداکثر ۱۵۵۰ کلاهک را مستقر کنند؛ حدود ۳۰ درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال ۲۰۰۲ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار