۱۰ هزار نفر از استان اردبیل به اردو‌های جهادی اعزام می‌شوند

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل از اعزام ۱۰ هزار نفر از استان اردبیل به اردو‌های جهادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۴۰۰ گروه جهادی با ۱۰ هزار نفر به اردو‌های جهادی اعزام و در بیش از ۶۰ عرصه عمرانی، فرهنگی، دینی، آموزشی، تربیتی و اقتصادی و ... در ۴۰۰ روستای اردبیل خدمات رسانی خواهند کرد.

وی افزود: در حوزه عمران دو رویکرد جدید آبرسانی به مناطق محروم و صعب العبور برنامه ریزی شده است که عملیات اولیه برای شناسایی روستا‌ها توسط همکاران گروه‌های جهادی و مدیران سازندگی انجام یافته که در حال حاضر ۴۵ روستا نیاز ضروری به آبرسانی دارند و ما بر اساس مشارکت محلی اعتبارات تخصیص یافته را و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به اینکه مطالعات محرومیت استان که روستا به روستا توسط همکاران مطالعه و تبدیل به یک بانک اطلاعاتی شده است گفت: در صورت تامین منابع مالی چه مردمی و چه دولتی برای رفع آن اقدام خواهیم کرد که به عنوان مثال تعداد بیش از ۲۳۰ روستا نیاز به بازسازی و همگام سازی داریم.

پیرجاهد ادامه داد: تعداد ۱۵ روستا در استان اردبیل فاقد برق، تعداد ۲۵ روستا فاقد مسجد و تعداد ۲۶۰ روستای استان در راه روستایی مشکل دارند که مطالعات برای بازسازی و ساخت این مصادیق انجام گشته و سایر مصادیق دیگر که احصاء شده است.

وی رویکرد جدید امسال در کار گروه جهادی ارتباط اعضای گروه‌های جهادی با روستا‌ها را در طول سال عنوان کرد و بیان داشت: درطول سال اعضای گروه با جغرافیای هدف در ارتباط خواهند بود که در سنوات قبل گروه‌های جهادی ۱۰ روز در خدمت یک روستا یا یک روز روستا و منطقه بودیم، ولی از امسال در طول سال با روستا‌ها و مناطقی که پروژه‌ها شروع شده است تعامل خواهیم داشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در رسیدگی به محرومین و کمک به تامین جهیزیه اقشار کم درآمد به برنامه‌های سال نیز اضافه شده است که سال گذشته تعداد قابل توجهی در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل جهیزیه‌های با قیمت ارزان به نوعروسان کم برخوردار ارائه شد و امسال نیز قصد داریم این عمل خیرخواهانه تداوم یابد.

پیرجاهد در پایان افزود: در ساخت خانه محرومین در صورت آمادگی روستا تحت عنوان خانه سازمانی روستا پیش‌بینی شده است که با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

اعزام بیش از ۴۰۰ گروه جهادی از اردبیل

برچسب ها: اردوی جهادی ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.