رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: حداقل حقوق دانشجو معلمان توسط سازمان امور اداری و استخدامی به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد و اصلاح احکام این گروه از فرهنگیان شروع شده است.

اصلاح احکام حقوق دانشجو معلمان شروع شده استحمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسوین برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بررسی احکام صادر شده برای دانشجو معلمان نشان می‌دهد که آموزش وپرورش به ابلاغیه، سازمان امور اداری واستخدامی کشور توجهی ندارد، چرا که در جلسه مشترک با نماینده هیات رئیسه مجلس و نهاد‌های دولتی و نظارتی حداقل حقوق دانشجو معلمان ۱۵۶۳۰۰۰۰ ریال مصوب و سازمان امور اداری و استخدامی کشور آن را به آموزش و پرورش ابلاِغ کرد.

وی افزود: معلمان مشمول ماده ۲۸ با توجه به اینکه در استخدام پیمانی هستند، مانند سایر فرهنگیان، در سال ۹۸ از افزایش حقوق براساس مصوبه مجلس یعنی ۴۰۰ هزار تومان و تا ده درصد برخوردار می‌شوند.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس در تبیین پیگیری اجرای مصوبه مجلس در افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت اظهار کرد: این امر از طریق مجلس، دیوان محاسبات، سازمان امور اداری واستخدامی کشور، برای اجرای دقیق قانون مصوب مجلس در افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۸ در حال انجام است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان افزود: در خصوص دانشجو معلمان با مکاتبات و جلساتی که داشتیم خوشبختانه حداقل حقوق توسط سازمان امور اداری و استخدامی به وزارت آموزش و پرورش ابلاِغ شد و اصلاح احکام این گروه از فرهنگیان شروع شده است.

حاجی بابایی بیان کرد: در جلسه اخیر که با نماینده هیات رئیسه مجلس، نمایندگان نهاد‌های نظارتی و دولتی تشکیل شد، همه بر تخلف آشکار دولت در اجرای قانون مصوب مجلس در خصوص افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت در سال ۱۳۹۸ اذعان داشتند که این تخلف در حقوق‌های ۲/۵ میلیون تا ۵ میلیون تومان، تاثیرگذارتر بوده است.

وی تاکید کرد: مقرر شده است دیوان محاسبات ضمن انطباق احکام صادر شده کارکنان شاغل و بازنشسته دولت توسط دستگاه‌های اجرایی را بررسی و نتایج را ظرف ده روز در جلسه مذکور ارائه کند.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس به لزوم صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان علاوه بر افزایش بر اساس مصوبه مجلس هم تاکید کرد و گفت: این افزایش براساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه ۹۸ باید اعمال شود.

وی گفت: وظیفه مجلس علاوه بر تصویب قوانینی که پاسخگوی نیاز و مطالبات مردم باشد، نظارت دقیق بر اجرای قوانین مصوب در مجلس است، که در این مورد خاص نیز مجلس مصمم است پیشنهادی را که برای اجرای عدالت در افزایش حقوق‌ها ارائه دادیم و با موافقت قاطع نمایندگان مجلس مصوب شد، به طور کامل و دقیق اجرا شود.

حاجی بابایی تاکید کرد: برای اقتدار مجلس تا اجرای دقیق قانون افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت در سال ۹۸، موضوع باید پیگیری و توسط نمایندگان مردم به آنها گزارش شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
نا امیدی
آخرین اخبار