متخصص علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پتاسیم و منزیم موجود در سبزی‌ها اثر مهار کنندگی بر روی سدیم دارد و می‌تواند باعث کاهش فشارخون شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید نجف‌پور بوشهری افزود: چنانچه افراد برای مصرف سبزی خام مشکل دارند می‌توانند آب سبزی‌ها و یا سبزی‌های پخته مصرف کنند.

وی ادامه داد: افزایش مصرف نمک دو عامل دارد یکی گرایش افراد به سمت غذا‌های شور و فرآوری شده و دیگری مصرف تنقلات شور مانند چیپس، پفک و چوب شور که بین نوجوانان و جوانان افزایش یافته است.

این متخصص تغذیه بیان کرد: مصرف نمک باعث می‌شود فعالیت بدنی و تعریق پوستی کاهش یابد و نمک کمتری از بدن افراد دفع شود در صورتی که اولین گام برای کنترل فشارخون به حداقل رساندن مصرف نمک است.

نجف پور توصیه کرد: از آنجایی که ذائقه افراد به سمت غذا‌های شور رفته می‌توانند میزان نمک کمتری به غذا‌های خود اضافه کنند و به‌جای آن از ترشی‌های طبیعی مانند لیمو و آبلیمو استفاده کنند.

وی عنوان کرد: فعالیت بدنی برای هر فرد بسیار مهم است به گونه‌ای که هرگاه تعریق پوستی کم شود، غلظت سدیم در بدن افزایش می‌یابد و تعریق پوستی می‌تواند باعث کنترل فشار خون شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: غذا‌هایی که پروتئین زیادی دارند میزان بیشتری سدیم دارند و می‌توانند باعث افزایش فشارخون شوند.

نجف پور با اشاره به اینکه سبک زندگی سالم در دراز مدت می‌تواند فشارخون را کنترل کند، گفت: در مراحل اولیه زندگی کودکان، زمینه برای ابتلای آنان به بیماری فشارخون ایجاد می‌شود از این رو باید از دوران کودکی مصرف غذا‌های شور را کنترل کرد.

انتهای پیام/ک

برای کاهش فشار خون سبزی بخورید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.