مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: ۴۶ پایگاه آتش نشانی و خانه هلال احمر در مراکز دهستان‌های استان فعال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری در نشست هماهنگی تعطیلات عید فطر گفت: ۴۶ پایگاه امدادی شامل ۱۹ پایگاه آتش نشانی و ۲۷ خانه هلال احمر در مراکز دهستان‌های استان راه اندازی شده است تا جلوی افزایش خسارات و تلفات جاده‌ای گرفته شود.

نجفی از دهیاران خواست: تا آدرس و تماس این خانه‌ها و پایگاه‌های امدادی را به همراه داشته باشند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

وی گفت: قطعاً دهیاران به عنوان همیاران راهور نقش مهمی در کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات جاده‌ای دارند و لازم است که اقدامات فرهنگی را برای کنترل ترافیک اجرایی کنند.

‌مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری به اعتبارات لازم برای کاهش تلفات جاده‌ای پرداخت و افزود: سال گذشته ۵۰ درصد از اعتبارات محل جرایم رانندگی استان به ارزش ۱۵ میلیارد ریال به دهیاران استان تخصیص داده شد تا برای شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع آن‌ها اقدام کنند.

این مسئول با تاکید بر نقش کلاه ایمنی در کاهش حوادث برای راکبان موتورسیکلت، گفت: از دهیاران روستا‌ها خواهشمندیم که با شناسایی موتورسواران ساکن در مناطق روستایی برای دادن کلاه‌های ایمنی به آن‌ها پیگیری کنند.

نجفی یادآور شد: کاهش تصادفات علاوه بر اقدامات و تجهیزات فیزیکی نیاز به کار فرهنگی دارد و دهیاران می‌توانند برای آموزش ساکنان روستا در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

نشست هماهنگی تعطیلات عید فطر در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار