مشکلات ناشی از ساخت و ساز‌های حاشیه رودخانه شهر شریفیه و نحوه خدمات رسانی به شهرک عظیمه قزوین در کارگروه عمران شهری استان بررسی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در کارگروه عمران شهری درباره تعیین تکلیف ساخت و ساز در رودخانه شریفیه شهرستان البرز گفت: مشاور آب منطقه‌ای باید با توجه به وضع موجود بهترین راه حل را ارائه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با اشاره به مشکل رودخانه‌های غربی و شرقی در شریفیه گفت: در رودخانه غربی شریفیه، مشکل چندان حاد نیست، ولی در قسمت شرقی تصرفات غیرقانونی از سال‌ها پیش انجام شده است که آب منطقه‌ای باید جلوی ساخت و ساز‌های غیرمجاز را در همان زمان می‌گرفت.

علی فرخزاد افزود: تخریب ساخت و ساز‌های صورت گرفته ممکن نیست در عوض آب منطقه‌ای و شهرداری باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به مشکل نبود آب در مجموعه شهری عظیمیه قزوین هم گفت: کمبود آب و نقدینگی دو مشکل اصلی برای خدمات رسانی در حوزه آب این مجموعه است به نحوی که ادامه ساخت و ساز بدون تامین آب در منطقه مشکلات اجتماعی ایجاد می‌کند.

معاون استاندار اضافه کرد: بهترین راه این است که در داخل اراضی ۳۳۰ هکتاری، زمین‌های با کاربری فضای سبز تغییر کاربری پیدا کنند.

شهردار قزوین هم درباره آماده سازی اراضی شمال آزادراه (مجموعه شهری عظیمیه) گفت: این مجموعه با مساحت ۳۳۰ هکتار آماده ساماندهی است تا توازن حوزه زمین و مسکن برقرار شود.

علی صفری گفت: وجود لوله خط انتقال گاز فشار قوی برای تأمین مصرف روستا‌های بالادست و نبود زیرساخت شرکت‌های خدمات رسان شامل برق، آب و گاز از جمله مشکلات این منطقه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم گفت: با توجه به شرایط استان باید اعتبارات زیادی از برق منطقه‌ای زنجان به استان قزوین تخصیص یابد، اما به تنهایی قادر نیستیم این اعتبارات را جذب کنیم و لازم است مسئولان استانی در این زمینه ما را یاری کنند.

سعید بهادیوند چگینی افزود: در فروردین امسال ۱۵۳ میلیون تومان و اردیبهشت ماه ۱۵۸ میلیون تومان تجهیزات از شبکه‌های برق سرقت شد که خسارات مالی زیادی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ک

کارگروه عمران شهری در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.