روزنامه لبنانی البناء در مقاله‌ای به سلاح محرمانه‌ای که ایران در برابر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اختیار دارد و باعث مهار وی شده، پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی البناء در مقاله‌ای به سلاح محرمانه‌ای که ایران در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اختیار دارد و باعث مهار کردن وی شده است، پرداخت.

در این مقاله آمده است: افراد زیادی درباره ماهیت سلاح سری ایران که سپاه پاسداران برای مهار هیولای آمریکایی و کشیدن دندان‌های آن و از میدان به در کردنش، در اختیار دارد، سؤال می‌کنند.

اما جواب چیست؟ باید گفت که این سلاح سری دو نوع است: یک نوع آن تا زمان برافروخته شدن آتش جنگ محرمانه باقی خواهد ماند و نوع دیگر نزد قدرت‌های بزرگ شناخته شده است. هر دو سلاح را ایران توانسته است با تلاش ملی کسب کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: اما سلاحی که کشور‌های بزرگ با آن آشنا هستند و نمی‌دانند ایران به آن دست یافته، این است: سلاح AD و سلاح A۲. سلاح AD مخفف Area denial و A۲ مخفف Anti Access/Area Denial هر دو به معنای منطقه‌ای است که ورود به آن ممنوع است.

با کلمات ساده می‌توان گفت این سلاح مبتنی بر مجموعه‌ای از سامانه‌های جنگ سایبری است که تنها در زمینه پارازیت و اخلال سایبری عمل نمی‌کند، بلکه قادر به انهدام کامل اهداف دشمن است. این سلاح در کشور‌های صنعتی پیشرفته دارای نام‌های مختلفی است.

این روزنامه سپس با آوردن شواهدی نوشت: برای مثال ایران با استفاده از آن‌ها توانست کنترل پهپاد آمریکایی از نوع RQ-۱۷۰ (که از جدیدترین و پیشرفته‌ترین پهپاد‌ها در زمان خود به حساب می‌آمد) را در دست بگیرد و این پهپاد را در ایران سالم بر زمین بنشاند.

اما رویداد دوم که با فناوری مشابه به اجرا درآمد، رویداد حمله یک بمب افکن روسی-که در آن مأموریت به موشک مجهز نبود- با سلاح سایبری خود به ناو آمریکایی دونالد کوک در دریای سیاه بود. در نتیجه حمله سایبری به این ناو آمریکایی، سیستم هشداری زودهنگام و سیستم‌های هماهنگی آتش در این ناو آمریکایی صدمه دید؛ تا جایی که تمامی سامانه‌های آن از کار افتاد و ۲۷ سرنشین آن ناو، خواهان لغو فوری خدمتشان شدند.

اما سومین حادثه در ایالت آلاسکای آمریکا به وقوع پیوست؛ زمانی که گروهی از بمب افکن‌های روسیه اقدام به حمله سایبری به پدافند هوایی آمریکا که NORAD نامیده می‌شود (مخفف North American Aerospace Defense Command به معنای فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی) کردند و در نتیجه آن، هیچ جنگنده آمریکایی نتوانست از جایش تکان خورد.

این روزنامه لبنانی ادامه داد: آری، سلاح ایرانی که کارشناسان آمریکایی معتقدند شبیه سلاح‌های روسی است، سبب شده ترامپ سر عقل بیاید و از گزافه گویی هایش دست بردارد و پیشنهاد‌های گروه ب را برای جنگ با ایران دور بریزد؛ چرا که سازمان‌های آمریکایی که اطلاعات دقیقی نسبت به امکانات جنگی ایران دارند، به دونالد ترامپ گفته اند هر گونه حمله سبب خواهد شد تمامی قدرت ایران در زمینه جنگ سایبری برای هدف قرار دادن ناوگان‌های دریایی و هوایی آمریکا در تمامی کشور‌های حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و غرب اقیانوس هند بکار گرفته شود و آن‌ها را به کلی خراب کند؛ بطوری که تمامی سامانه‌های ارتباطی، فرماندهی و کنترل از کار بیافتد و آتش بگیرد. 

در پایان این گزارش آمده است: هرگونه حمله نظامی آمریکا با هر قدرتی هیچ تأثیری بر ایران نخواهد داشت؛ چرا که تأسیسات راهبردی ایران– چه نظامی و چه غیرنظامی-با گنبد‌های الکترومغناطیسی غول پیکری محافظت می‌شوند و این به معنای آن است که ورود در اقدام نظامی علیه ایران، خسارت فراوانی به آمریکا وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۰:۴۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
شمای که امکانات نظامی راباخود رومقایسه میکنید ...
اگه جنگ شد بوگاتی میاد جنگ کنه؟؟
یا فراری
اگه ایران وقط خود رو بزاره روماشین بجای موشک بهترین ماشین میسازه ولی اگه جنگ شد چی؟؟ باید چیکارکنه
کشوری که تحریم هست کسی به اون چیزی نمیده باید خودش کاری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ازراعیل
۱۹:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
آقای بایدن سلاح ما ایرانیان. پرااااااااید نام دارد که اگر جم بخورید آن را به آمریکا وارد میکنیم تا خیابانها و شهرهایتان را باخون سرخ کند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۱۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
ترامپ را اژدهای چینی مهار کرده ترس از عقب افتادن اقتصادی ترامپ را زنجیر کرده .
Iran (Islamic Republic of)
rasooll
۱۸:۰۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام..ودرود خدابر سپاه پاسداران..درود خدا بر ملت با غیرت وباشرف ایران عزیزم..جانم فدای رهبر وملت باشرف ایرانم.مرگ بروطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
دوستان عزیز انشالله به زودی از نظر اقتصادی اوضاعمون انشالله بهتر خواهد شد چون آقا به بچه های خاتم اجازه ورود به اقتصاد کشور رو داد.دوستان در زمینه ساخت خودرو بگم که ما قوی ترین خودرو حامل تانک دنیا رو ساختیم با ۲۰۰ تن حمل.و تا امروز غرب زده ها نمیذاشتن کاری کنیم بخاطر نابودی نظام ومنافع شخصی.تا۱۴۰۴ بهترین درخاورمیانه و یکی از بهترینای آسیا میشیم.قل میدم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۲۲ ۲۷ دی ۱۳۹۸
هیچ جنگی رخ نخواهد داد
اولا هدف ایران دفاع با تمام توان است و کسی جرات حمله ندارد چون با خاک یکسان خواهد شد.
دوما تا زمانی که دو ابر قدرت اتمی آمریکا و روسیه علیه هم اقدامی انجام ندهند بعیده جنگی رخ بده.
سوما جنگ آینده صد در صد اتمی خواهد بود که اگه اتفاق بیفته شاید نسل انسان منقرص بشه!!!!!!!!!
France
مجید
۲۱:۳۹ ۱۹ دی ۱۳۹۸
باسلام به همه دوستان امروز شاید یکی از بهترین روز های عمرم شد چونکه آمریکا با این حال که گفته می شد اگر کسی به دارایی های نظامی و امنیتی خدشه وارد بشه تاوان سنگینی را باید پس بدهد به راستی چرا جرأت جواب دادن به این کار را نداشت؟؟؟؟؟؟به نظرم به. این خاطر نداد که خیلی خوب می‌دانست که در صورتی که حمله کنند آنوقت ایران با استفاده از این موشک‌هایی که قابل رهگیری وانهدام نیستند چه کار ها که نمی‌توانند بکنند چه جاهای دیگر که راحت میزنن داغون می‌کنن ابرو و اعتبار از ابرقدرت جهانی که چقدر راحت از بین می‌رود وچه ترسی بدتر از این؟؟؟؟؟!!!!!؟؟؟ از سپاه پاسداران خاک ایران اگر نمی ترسید شک نکید مثل عراق افغانستان راحت حمله میکردند پس ممنونم از لطف شما نظامی های که هوش و نبوغ دانش یک ایرانی رابه صورت یک امر بارز نمایش داده و نتایجی داشت که همه ما رو سر بلند کرد ممنون از شما سپاسگزارم سپا ارتش و««»»»»ایرانی قهرمانی یا حق
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۲:۰۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
اگر ما خودروی درست و حسابی نمی سازیم معنی آن نیست که نمی توانیم ، خیر نمی خواهند بسازن .علتش رو بگردید پیدا کنید .همانگونه که نیروی مخلص سپاه در این مدت توانسته تمام سلاح ها و ادوات و خودروی نظامی و...را بسازد آنهم با کمترین بودجه . وقتی توانایی ساخت موتور جت را داریم ، موتور خودرو که طراحی و ساختش کاری ندارد . مسئله حساب سودجویی یه عده هست و خواستار واردات آنها برای رسیدن به مطامع خودشان .اگر دولت ایران خودرو را مجبور کند که خودروی جدید با قطعات 100 درصد داخلی تولید نماید یا باید تعطیل کند ، آنوقت شاید حرکتی صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
سادات
۱۹:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
کدوم سلاح!
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۳:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
این عالیه. وکشوری که سلاح سایبر داشته باشه باید غول تکنولوژی هم باشه پس چرا در زمینه خودرو سازی در حد مگس هستن. مگه خودرو چیش از موشک بیشتره که نمیسازن
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۱:۴۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
نمی دونیم چرا افراد عامیانه همه چیز رو با خودرو سازی مقایسه میکنند .آخه اونها که الان خودرو میسازند علاقه ای به ساخت تمام ایرانی ندارند ، اگه این کار رو انجام بدن چگونه میتونند ارز کشور را به یغما ببرند ؟ اگه انحصار برداشته بشه و شرکتی با وجدان پیدا بشه میتونه بهترین ماشینها رو طراحی و داخلی سازی کنه .دوم اینکه سپاه برای سود و منفعت کار نمیکنه بلکه با عشق و ایمان انجام وظیفه میکنه که اینقدر پیشرفت کرده . مگر ستاره خلیج فارس رو خارجی ها قرار نبود بسازند ؟ ده سال کشور را مسخره کردند و آخر نساختند ، دولت مجبور شد دست به دامن سپاه بشه .تازه سپا و وزیر دفاع چند بار به ایران خودرو پیشنهاد کمک داده ، چرا جوابی ندادند ؟ دوست عزیز مطالعه ات را بیشتر کن بعد متوجه میشی که سپاه چکار کرده .کارشناسان غرب و امریکا تا حدی متوجه پیشرفت های شگرف سپاه شده اند و در باره اش حرف میزنند .ولی بعضی ها در داخل همه چیز رو با پراید مقایسه میکنند !!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید یعقوبی
۱۰:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
ما اگر هیچ سلاحی هم نداشته باشیم همه مردم ایران غیرت ناموس دارن از اب و خاک دفاع میکنیم دنیا باید از ایران بترسه ،،مردم ایران جنگین جنگی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۳۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۶ تير ۱۳۹۸
فقط تو یک جمله میتونم بگم سپاه متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
مابمب اتم هم داریم ؛ ایمان به خدا و جانفشانی برای ایران عزیزو رهبرم سیدعلی بهتریی بمب ماست ؛ زنده باد ایران زنده باد ارتش و سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر ترامپ نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
ای کاش بمب اتمی هم میداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
حرام شرعی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
صدرصد داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
الله اکبر سردار سلامی یار وفادار رهبری درود وصد درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
خدایا شکرت...احساس غرور کردم
آخرین اخبار