مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: بیش از ۱۲ هزار سند مالکیت تک برگ دولتی در طی پنج سال گذشته در استان کرمان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به صدور ۴۲ هزار و ۱۵۵ سند مالکیت دولتی در طی پنج سال گذشته گفت: در سال ۹۷ و در راستای حفظ اموال غیرمنقول دولتی و تثبیت مالکیت املاک و مستغلات دولت، تعداد ۵۷۰۵ سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی و برای بهره برداری دستگاه‌های اجرایی صادر شده است که از این میزان ۱۲هزار مورد آن اسناد تک برگ هستند.

وی بیان داشت: بر اساس ماده ۹ قانون جامع کاداسترهمه دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی مکلفند اسناد و نقشه املاک تحت تصرف خود را تهیه و جهت صدور سند مالکیت کاداستری به ادارات ثبت اسناد و املاک ارسال نمایند.

طالبی زاده با بیان اینکه برخی دستگاه‌های دولتی هنوز مستندات و نقشه‌های املاک خود را به ادارات ثبت اسناد و املاک تحویل نداده اند تا اسناد مالکیت آن‌ها صادر شود، گفت: دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی می‌بایست در فرصت تعیین شده نسبت به اعلام دقیق املاک و حدود آن و همچنین پیگیری برای صدور سند مالکیت و همچنین تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی برای اخذ سند مالکیت کاداستری املاک تحت بهره برداری خود که فاقد سند مالکیت هستند، می‌توانند از طریق کمیسیون مستند سازی و اخذ گواهی بند "د" ماده ۲۶ آئین نامه اموال دولتی اقدام کنند و کارشناسان این اداره کل آماده ارائه هرگونه راهنمایی و اقدام در این زمینه اند.
انتهای پیام /ی

ثبت اموال دولتی در استان کرمان

برچسب ها: ثبت احوال ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار