سازمان‌های امنیتی انگلیس همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی در خصوص حمله گروه تروریستی داعش به مراکز تفریحی و هتل‌ها هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار، مقامات سازمان‌های امنیتی انگلیس امی آی ۵ و ام آی ۶ همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی در این کشور، در خصوص حملات گروه تروریستی داعش به هتل‌ها و مراکز تفریحی هشدار داده اند.

جزئیات هشدار مقامات امنیتی انگلیس به صورت اعلامیه‌ای به پرسنل نظامی، پلیس، دفاتر وزارت امور خارجه در کشور‌های دیگر و حتی شهروندان انگلیسی که قصد گذراندن تعطیلات در کشور‌های دیگر را دارند ارائه شده است.

به گفته مقامات امنیتی انگلیس، کشور‌های اسپانیا و ترکیه که بیشترین میزان جذب گردشگر خارجی را در فصل تابستان دارند، بیشتر از سایر کشور‌ها در معرض هدف حمله گروه‌های تروریستی قرار دارند. یونان، جزایر تنریف اسپانیا، کشور‌های شمال آفریقا مانند مراکش و تونس نیز از دیگر کشور‌هایی هستند که احتمال حمله داعش به مراکز تفریحی و هتل‌های آن‌ها وجود دارد.

پیش از این اسپانیا و مراکش هدف حملات تروریستی قرار گرفته اند. در ژوئن سال ۲۰۱۵ حدود ۴۰ گردشگر در نزدیکی ساحل سوس در تونس هدف حمله تروریستی قرار گرفتند. همچنین در سال ۲۰۱۷، حمله تروریستی به یکی از خیابان‌های پرازدحام بارسلونا در اسپانیا موجب کشته شدن ۱۳ گردشگر و زخمی شدن ۱۳۰ تن دیگر شد.

گفته می‌شود عناصر گروه تروریستی داعش پس از آنکه بخش گسترده‌ای از قلمروی خود را در عراق و سوریه از دست دادند به دنبال ایجاد پایگاه در کشور‌های دیگر و گسترش حیطه عملیات تروریستی خود در غرب هستند.

یک منبع اطلاعاتی انگلیس گفته هر کشوری که در مبارزه با داعش و تخریب ساختار آن شرکت داشته است یک هدف بالقوه برای حمله محسوب می‌شود. وی همچنین اعلام کرد القاعده از دیگر گروه‌های تروریستی است که در حال رشد در نقاط مختلف جهان است. با این حال، تمرکز بیشتر کشور‌ها بر نابودی داعش است.

این منبع اطلاعاتی با اشاره به پراکنده بودن اعضای گروه‌های تروریستی در جهان نسبت به اتخاذ تدابیر امنیتی در هتل ها، مراکز تفریحی و مناطق عمومی همزمان با آغاز فصل تعطیلات هشدار داد.

پیشتر، در حملات بیست و یکم آوریل همزمان با برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان، هشت انفجار در نقاط مختلف پایتخت سریلانکا روی داد که بیش از ۲۵۰ کشته و ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت. چند روز پس از آن نیز بر اثر سه انفجار در اطراف شهر کالمونای واقع در شرق سریلانکا ۱۵ نفر کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار