تولید ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در استان همدان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان از افزایش 2 هزار تنی تولید گوشت قرمز در استان خبر داد.

تولید ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد نظر پور، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان همدان از ۳۰ هزار تن در سال ۹۷ به ۳۲ هزار تن در سال جاری می‌رسد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۷۰ هزار گاو و گوساله، یک میلیون ۴۰۰ هزار گوسفند و بره ۱۱۰ و هزار بز و بزغاله در دامداری‌های استان همدان وجود دارد افزود: هم اکنون در ۷۹۷ واحد صنعتی پرورش دام سبک و سنگین استان ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ راس دامنگهداری می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به توسعه مراکز تولید شیر خام اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه پیش بینی می‌شود تولید شیر خام در استان از ۳۷۸ هزار تن در سال به ۳۹۷ هزار تن برسد.
نظرپور زمینه سازی برای پرورش تولید کرم ابریشم، توسعه و بالابردن ظرفیت واحد‌های دامی صنعتی و روستایی و پرورش زنبور عسل و بالا بردن ظرفیت تولید واحد‌های موجود را مهمترین برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش بهبود تولیدات دامی و ماکیان دانست.
وی با بیان اینکه ۶۴۰ واحد پرورش طیور در استان با ظرفیت ۱۲ میلیون قطعه فعال هستند افزود: امسال ۱۸ هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود و با این افزایش تولید‌ها ۶۰۰ نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار می‌شوند.
انتهای پیام/ا

افزایش ۲ هزار تنی گوشت قرمز در استان همدان

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.