چرخه خسارت بیماری زنگ زرد و آفت سن گندم در مزارع شهرستان لردگان متوقف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشید شبانی مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سه و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لردگان به بیماری زنگ زرد با درصد آلودگی ۲ تا ۲۵ مبتلا شده بود.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ هکتار از این میزان سم پاشی شد افزود: با افزایش دمای هوا در این شهرستان چرخه خسارت این بیماری متوقف شده است و دیگر نیاز به مبارزه ندارد.

شبانی اضافه کرد: در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ نیز ۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی با درصد آلودگی ۲ تا ۲۰ درصد مبتلا به بیماری زنگ زرد شده بود که ۱۰ هکتار آن سم پاشی شد و مابقی نیاز به مبارزه ندارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردل هم ۵۰ هکتار از اراضی به این بیماری مبتلا بودند ادامه داد: درصد آلودگی این اراضی ۲ تا ۲۰ درصد بود که با ۲۰ هکتار آن مبارزه شد.

شبانی گفت: در شهرستان‌های سردسیر استان مانند شهرکرد، بروجن، بن و سامان هم در صورت مشاهده این بیماری بلافاصله عملیات مبارزه انجام می‌شود.

گفتنی است: زنگ زردگندم بیماری قارچی است که بر برگ نزدیک خوشه می‌نشیند و اگر کنترل نشود تا صد درصد به محصول خسارت می‌زند.

انتهای پیام/ف

بیماری زنگ زرد در لردگان متوقف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار